آخرین اخبار

همشهری آنلاین – عکس| پدیده جدید فوتبال ایران وسط مثلث برمودا پیدا شد!


۳تیم اول فصل گذشته خیلی زود به صدر جدول رسیدند و مثلث مدعیان این فصل را هم تشکیل دادند.

به گزارش همشهری‌آنلاین، جدول رده‌بندی لیگ برتر خیلی زودتر از آنچه تصور می‌شد شکل گرفت و ۳تیم مدعی حساب خود را از سایر تیم‌ها سوا کردند. پرسپولیس، سپاهان و استقلال که در فصول اخیر ۳رتبه بالای جدول را به‌خودشان اختصاص داده‌اند معمولا در ابتدای فصل چند هفته‌ای طول می‌کشید تا جایگاه خودشان را پیدا کنند. اما امسال و بعد از سپری شدن ۲هفته از لیگ برتر، تنها تیم‌هایی که هر ۲ بازی خودشان را برده‌اند همین ۳تیم هستند.

حالا سپاهان و استقلال با تفاضل گل مساوی در صدر هستند و پرسپولیس با تفاضل گل کمتر در رده سوم قرار گرفته است. بازی‌های این ۳تیم در ۲هفته ابتدایی با برتری کامل آنها بر رقبا همراه بود و حتی پرسپولیس و سپاهان که با تیم پرمهره تراکتور مصاف داشتند نشان دادند فعلا هیچ تیم دیگری توان نزدیک شدن به قلمرو امپراتوری این ۳تیم را نخواهد داشت. نگاهی به آمارهای متریکا هم نشان می‌دهد ۳مدعی فصول اخیر، کاملا برتر از رقبا و در قواره مدعی بازی کرده‌اند.

سپاهان؛ حمله به رکوردهای تاریخ

زردپوشان اصفهان فصل گذشته قهرمانی را در آخرین روزها و با اختلافی ناچیز به پرسپولیس واگذار کردند. امسال اما مدیران اصفهانی با چند خرید بسیار خوب، تیم خود را پرمهره‌تر و مدعی‌تر از همیشه وارد لیگ کرده‌اند تا دیگر چیزی را به قضا و قدر نسپارند. سپاهان ۸فصل است قهرمان لیگ نشده و اگر امسال در نهمین فصل موفق نشود لااقل یک دهه را بدون قهرمانی لیگ سپری خواهد کرد (از ۱۳۹۴تا ۱۴۰۴) و این اتفاقی است که برای استقلال و پرسپولیس رخ نداده است. به همین دلیل زردپوشان پرستاره‌تر و پرشورتر از همیشه به میدان آمده‌اند. در ۲هفته ابتدایی ۲تیم خوب تراکتور و ذوب‌آهن مقابل سپاهان تسلیم شدند و هر دو ستاره گلزن سپاهان در هر دو بازی گل زدند.

تیم مورایس مقابل تراکتور امید گل ۱.۷۰را خلق کرد و مقابل ذوب‌آهن هم به امید گل ۲.۲۶رسید که دومین امید گل بالای این فصل بوده است. سپاهان امسال تاکتیک‌هایش را کمی تغییر داده و برخلاف پرسپولیس که با همان تاکتیک فصل گذشته بازی می‌کند، راه‌های جدیدی را برای گلزنی امتحان کرده است. در کنار درخشش مغانلو، اسدی و رضا شکاری، سپاهان این هفته یک ستاره جوان هم رو کرد که درخشش او در مقابل ذوب‌آهن همه را انگشت‌به‌دهان کرده بود.

عکس| پدیده جدید فوتبال ایران وسط مثلث برمودا پیدا شد!

محمدجواد حسین‌نژاد در نخستین بازی‌اش ۶پاس کلیدی داد و با نمره ۷.۷۸به تیم منتخب هفته هم رسید. اگر سپاهان همین روند را ادامه دهد ممکن است حتی رکوردهای تاریخ لیگ را جابه‌جا کند و نخستین تیم ۷۰ امتیازی تاریخ لقب بگیرد. به هر حال تیمی که ۲بار با امتیاز۶۵از قهرمانی باز مانده، حالا می‌داند برای قهرمان شدن باید بیش از اینها امتیاز جمع کند.

استقلال؛ محکم مثل نکو

آبی‌پوشان در فصل نقل‌وانتقالات به آنچه توقع داشتند نرسیدند اما نکونام بی‌توجه به این موضوع کار خودش را در این تیم پیش می‌برد. استقلال با یک خط میانی عجیب که تقریبا همه مهره‌هایش هافبک‌های دفاعی هستند به مصاف حریفان می‌رود و فعلا در ۲بازی اولش ۴بار به گل رسیده است. مجموع امید گل استقلال در ۲بازی ابتدایی‌اش ۲.۴۴بوده است و این برای تیمی که هافبک خلاق ندارد و از کمبود مهاجم رنج می‌برد آمار خوبی است. امید گل استقلال حتی از پرسپولیس که هافبک‌های خلاق فصل گذشته‌اش را حفظ کرده هم بالاتر بوده است. مشخصه استقلال مثل تیم‌های سابق نکونام، استحکام دفاعی است که باعث شده آنها طی ۲بازی هیچ گلی دریافت نکنند و حتی روی ضربه پنالتی هم دروازه‌شان باز نشود.

مهار پنالتی ملوان، حسینی را با نمره ۸.۱۱به برترین دروازه‌بان هفته دوم تبدیل کرد. در هفته اول نیز آبی‌ها حردانی و رضاوند را در تیم منتخب هفته داشتند. تا این مقطع از فصل اوضاع کاملا بر وفق مراد استقلال پیش رفته است و این شروع موفق کمک می‌کند تا استقلال در هفته سوم نیز با روحیه‌ بالا و امیدواری زیادی به مصاف سپاهان برود.

پرسپولیس؛ لاک‌پشت مرموز یحیی

قهرمان ۶فصل از ۷فصل اخیر لیگ برتر، مثل همیشه آرام و آهسته و با پیروزی‌های حداقلی در حال حرکت است. پرسپولیس تغییر آنچنانی در ترکیبش نداشته و فقط یک مدافع و یک مهاجم را تغییر داده است. نقطه قوت سرخپوشان درست مثل فصل گذشته، اقتدار این تیم در خط دفاعی و دروازه است که گل زدن را برای تیم‌های حریف بسیار سخت می‌کند. امید گلی که تیم یحیی در ۲بازی ابتدایی‌اش به حریفان داده مجموعا ۱.۱۲بوده که کمتر از دیگر مدعیان است. حتی بهترین بازیکنان این تیم در ۲هفته ابتدایی نیز مدافعان بوده‌اند. علی نعمتی در هفته اول و مرتضی پورعلی‌گنجی در هفته دوم سرخپوشانی بودند که با کسب امتیازات بالا به تیم منتخب هفته رسیدند. پرسپولیس در ۲ هفته آتی بازی‌های سختی با ذوب‌آهن و فولاد دارد و بعد از آن نیز به دربی بزرگ تهران خواهد رسید.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع همشهری آنلاین

نوشته های مشابه