آخرین اخبار

هر سه تصمیم کاملا تائید شد/ کارشناسی دقیق سه صحنه دربی با کمک داور جام جهانی


به گزارش “ورزش سه”، محمدرضا ابوالفضلی کمک داور جام جهانی که اکنون در بخش کارشناسی به عنوان یکی از کارشناسان طراز اول مطرح شده، در خصوص سه صحنه جنجالی بازی، نظرات خود را ابراز کرده است. در این بازی دو صحنه داخل محوطه جریمه دو تیم رقم خورد که هر دو مشکوک به پنالتی برای پرسپولیس بود و بیژن حیدری دومین صحنه را پنالتی اعلام کرد.

با این حال در صحنه پنالتی پرسپولیس، وحید امیری در موقعیت مشکوک به آفساید قرار داشت و همین موضوع باعث شد تا هواداران استقلال نسبت به اعلام پنالتی معترض شوند.

ابوالفضلی در مورد صحنه نخست که در نیمه اول بین سیلوا و امیری رخ داد می‌گوید: مهاجم در ضربه به توپ توسط سر، ناموفق بوده و بازیکن‌ مدافع نیز هیچگونه خطایی بر روی ایشان مرتکب نمی‌گردد، بلکه این بازیکن پرسپولیس است که به حالت شیرجه حرکت خود را انجام‌ دا‌ده و سپس سرنگون‌ میشود و بازیکن استقلال بطور کامل و صحیح در حال کنترل وی می‌باشد.

ویدئو: 354082

او در مورد اینکه چرا کمک داور ویدیویی داور را برای بازبینی فرا نخواند؟ اظهار داشت: این تماس یک جدال طبیعی در فوتبال تلقی می‌شود. لذا ادامه بازی تصمیم درست داور محسوب می‌شود.

ابوالفضلی در خصوص صحنه جنجالی مشکوک به آفساید توضیح داد: کار صحیح کمک‌داور؛ درست است که بازیکن پرسپولیس هنگام ارسال توپ، در آفساید قرار دارد اما به هیچ‌وجه بر روی توانایی دروازه‌بان تأثیری نداشته و‌ حتی در ادامه و‌پس از دفع توپ‌ توسط‌ گُلر، بر رویِ بازی مدافعِ استقلال نیز دخالتی انجام نمی‌دهد لذا ادامه بازی تصمیم کاملا صحیحی است.

ویدئو: 354098

وی درباره اعلام پنالتی هم گفت: مدافع استقلال با بی‌احتیاطی کامل و‌ بدون اینکه در دفع توپ موفق عمل کند، با پا بر روی‌ زانوی مهاجم مرتکب خطا شده و‌ وی را سرنگون می‌نماید لذا پنالتی اعلام شده کاملا صحیح می‌باشد.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ورزش سه

نوشته های مشابه