آخرین اخباراخبار ورزشی > فوتبال جهان

هت‌تریک‌های سریالی علیه گلزن‌ترین؛ آقای گلی رونالدو قطعی شد؟



به گزارش همشهری‌آنلاین، با ۳‌گل و ۲‌پاس‌گل کریس رونالدو در پیروزی ۸بر صفر النصر مقابل ابها، تقریبا آقای گلی این ستاره ۳۹‌ساله پرتغالی در لیگ عربستان قطعی شد. او با ۲‌هت‌تریک پیاپی از میتروویچ جلو زد و تعداد گل‌هایش را در لیگ این فصل به ۲۹‌گل (به همراه ۱۰پاس‌گل) رساند. براساس اخبار منتشرشده، میتروویچ ۲۲‌گله، ۵یا ۶‌بازی را از دست خواهد داد و به این ترتیب نمی‌تواند خطری متوجه رونالدو کند. حمدالله مراکشی، آقای گل فصل پیش هم ۱۸‌گل در این فصل زده و تالیسکا، هم‌تیمی برزیلی رونالدو ۱۶‌گل در کارنامه دارد. کریستیانو این ۲۹‌گل را تنها در ۲۴‌بازی این فصل زده است. تازه‌ترین هت‌تریک رونالدو در بزرگ‌ترین برد تاریخ النصر به ثبت رسید.

تعداد گل‌های عمر رونالدو به ۸۸۵رسید و او حالا تنها ۱۵‌گل دیگر تا عدد تاریخی ۹۰۰فاصله دارد.

تعداد پاس گل‌های رونالدو هم حالا رند شد و به ۲۵۰عدد رسیده است.

تعداد گل‌هایش از روی ضربات آزاد به ۶۳رسید و هت‌تریک‌هایش به ۶۵که ۳۵‌تای آن بعد از ۳۰‌سالگی ثبت شده است.

او حالا با پیراهن النصر از فصل پیش تا به امروز ۶۰‌بازی انجام داده که در آنها ۵۶گل به ثمر رسانده؛ ۱۴‌پاس‌گل و ۷۰‌تأثیرگذاری روی گل‌ها، هر ۹۰‌دقیقه ۱.۲مشارکت در گل و میانگین هر بازی ۰.۹۴‌گل از دیگر آمارهای خیره‌کننده رونالدو در این مدت بوده‌اند.

او تنها در ۳‌روز بیش از هت‌تریک‌های ۴‌سال اخیر مسی موفق به انجام این کار شده است.

کریستیانو برای چهارمین‌بار در دوران حرفه‌ای خود در یک مسابقه ۲‌کاشته به ثمر رساند؛ استوک‌سیتی (لیگ انگلیس- ۲۰۰۸)، زوریخ سوئیس
(لیگ قهرمانان- ۲۰۰۹)، ویارئال (لالیگا- ۲۰۱۱) و ابها (لیگ برتر عربستان- ۲۰۲۴).

او حالا ۲‌کاشته دیگر از مسی و بکام کم دارد. بیشترین ضربه ایستگاهی در تاریخ فوتبال؛ جونینیو (۷۷)، پله (۷۰)، رونالدینیو و لگروتالیه (۶۶)، مسی و دیوید بکام (۶۵)، کریس رونالدو (۶۳) و مارادونا و زیکو (۶۲کاشته).

ضربات آزاد گل شده رونالدو به تفکیک تیم؛ رئال‌مادرید (۳۲)، منچستریونایتد (۱۵)، یوونتوس (یک)، النصر (۴) و تیم ملی پرتغال (۱۱).

رونالدو فردا در برابر الضمک در چهارچوب هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر عربستان بازی دارد. او ۶‌ماه پیش به همین تیم از روی ضربه آزاد گل زده و مقابل آنها دبل کرده بود.

بیشترین تأثیرگذاری روی گل در این فصل فوتبالی (گل و پاس‌گل)؛ کریستیانو رونالدو (۶۲)، کیلیان امباپه (۵۸) و هری کین (۵۲).

هالند ۲۴۳‌گل تا ۲۳‌سالگی و امباپه ۳۲۷گل تا ۲۵سالگی زده‌اند و اگر این دو بخواهند به رکورد ۸۸۵‌گل رونالدو برسند، باید سالی ۴۰‌گل به ثمر برسانند و تا ۳۹‌سالگی به فوتبال ادامه دهند.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع همشهری آنلاین

نوشته های مشابه