آخرین اخباراخبار ورزشی > فوتبال جهان

نگران یامال؛ ببینید می‌توانید او را هم خانه‌نشین کنید؟



نگران یامال؛ ببینید می‌توانید او را هم خانه‌نشین کنید؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، درحالی‌که مربیان اروپایی در حال محافظت از بازیکنان ۳۹ساله خود هستند و به آنها کمتر بازی می‌دهند، آینده‌دارترین بازیکن نوجوان فوتبال دچار مصدومیت شد. در دقیقه ۹۲بازی با دانمارک که با تک‌گل زوبیمندی به سود لاروخا به پایان رسید، یامال در ناحیه همسترینگ خود احساس ناراحتی کرد و تعویض شد. فعلا آزمایش‌ها تکمیل نشده و مشخص نیست که میزان آسیب‌دیدگی چقدر است اما به‌نظر نمی‌رسد فعلا مشکل خاصی وجود داشته باشد و احتمالا یک کشیدگی ساده عضلانی است. با این‌حال، خیلی‌ها نگران این بازیکن ۱۷ساله هستند. در موارد قبلی بازیکنانی مثل پدری و گاوی که نسبت به سن‌شان بیش از حد بازی می‌کردند، دچار مصدومیت‌هایی طولانی شدند. این نکته را باید درنظر گرفت که یک بازیکن فوتبال در این سن‌وسال هنوز بدنش کامل شکل نگرفته و رشدش متوقف نشده است. چنین بازیکنانی هنوز تجربه رهایی از موقعیت‌هایی که منجر به آسیب دیدن می‌شود را ندارند.

بازیکنان دانمارک که برای حفظ صدرنشینی به اسپانیا رفته بودند، برای زدن این ستاره جوان بارسلونا برنامه داشتند. ویکتور کریستنسن، بازیکن تیم میهمان در این خصوص گفته است: «ما هیچ راه مشخصی برای مهار یامال پیدا نکردیم. پس تصمیم گرفتیم او را بزنیم و با تکل‌های خشن جلوی حرکاتش را بگیریم!»

دلافوئنته، سرمربی اسپانیا واکنش شدیدی به این اتفاق نشان نداده و آن را جزئی از فوتبال دانسته است: «انتظار داشتید او را ببوسند!؟ در سطح حرفه‌ای فوتبال، تا زمانی که قوانین رعایت شوند، هر تیمی تلاشش را می‌کند.» با وجود اتفاقات بازی اخیر دلافوئنته اعلام کرده که تصمیمی برای استراحت دادن به این پدیده ندارد: «اگر شما یامال را در ۷۰مسابقه دارید، من فقط ماهی یک‌بار او را دارم. مسئولیت استراحت او با تیم ملی نیست؛ این تصمیم باید توسط افرادی گرفته شود که بیشتر از او استفاده می‌کنند!»

اسپانیا با این پیروزی به ۱۸بازی بدون باخت رسید و دلافوئنته همچنان در بازی‌های رسمی بدون شکست ماند؛ ۱۶برد و ۲تساوی در ۱۸بازی، ۴۴گل زده، ۹گل خورده و ۹کلین‌شیت. در این مدت تنها صربستان و کرواسی مقابل لاروخا بازنده نبوده‌اند و کرواسی تنها در وقت‌های قانونی به آنها نباخته و در ضربات پنالتی فینال لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ شکست خورد.

در ۴سال ریاست لاپورتا، ۲۴بازیکن مختلف از لاماسیا در بارسلونا ظاهر شدند که ارزش بازار آنها اکنون به بالای۵۰۰میلیون یورو رسیده است. ارزش یامال از ۱۲۰میلیون به ۱۵۰میلیون یورو افزایش یافته و او را به گران‌ترین بازیکن اسپانیایی تاریخ تبدیل کرده است.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع همشهری آنلاین

نوشته های مشابه