آخرین اخبار

نبرد گل نزن‌ها



نبرد گل نزن‌ها

/پیروزی به هر شکل / اعتماد به نفس به بازیکنان/تفکر تیمی نه انفرادی / ایجاد نظم و حذف تبعیض در تیم /احترام به لوگو و لباس باشگاه /ترمیم خط حمله با بهره‌گیری درست از هافبک‌ها/ایجاد تعادل در حمله و دفاع/توجه به ساختار دفاعی و مشارکت تمام بازیکنان /ایجاد انگیزه و اشتیاق داخل تیم/کاهش میانگین سنی تیم به مرور زمان. ماسیمانه گفت معجزه‌گر نیست که یک شبه این اتفاقات را رقم بزند اما به تدریج فرهنگ فعلی تیم عوض می‌شود تا او به خواسته‌های خود برسد. او به ویژه تاکید به کار تیمی داشت و اضافه کرد: «برای قهرمانی باید تفکر تیمی داشته باشیم نه انفرادی. برای همین به بازیکنان تأکید کرده‌ام بدون نظم و احترام به تیم و لوگوی باشگاه، راهی به موفقیت نخواهیم داشت.»  این خواسته او زمانی جدی‌تر شد که در دبی بازی استقلال و النصر را از نزدیک تماشا کرد. به نظر می‌رسید تعدادی از بازیکنان قصد دارند خود تیم را نجات دهند، بنابراین کار انفرادی جای کار تیمی را می‌گرفت. تاکید ماسیمانه به بازیکنان در تمرینات روز گذشته این بوده که باید از سردرگمی خارج شوند و راه بازی درست را پیدا کنند. او اتفاقا از بازیکنان به شدت حمایت کرد و خطاب به آنها گفت: «شما در آخرین بازی‌تان در لیگ برتر سه گل دریافت کردید ولی برابر رونالدو و کلی ستاره النصر، یک گل خوردید. این یعنی شما تیم خوبی هستید و مشکل فقط تفکرتان درون زمین است. باید برای لیگ برتر روحیه زیادی داشته باشید. کار ما برای قهرمانی به پایان نرسیده است.» 

خیبر هم با تفکر جدید
جالب اینجاست خیبر هم از امروز با تفکرات جدیدی به لیگ برتر برمی‌گردد، با سعید دقیقی که از قضا در شمس‌آذر مربی موفقی بود. او تفکرات هجومی دارد و نمی‌خواهد در اولین تجربه خود بازنده باشد. آنها ۸ هفته است که نبرده‌اند و در جایگاه سیزدهم جدول هستند اما تنها دو امتیاز کمتر از استقلال دارند. دقیقی در بدو ورود خطاب به هواداران تیمش گفت: «شنبه (امروز) همه با پیراهن سفید و سبز به ورزشگاه بیایید. حمایت شما را می‌خواهیم.» 

۵ بازی تنها دو گل!
ماسیمانه نگاه ویژه‌ای به بخش هجومی استقلال دارد. آبی‌ها در ۵ بازی گذشته فقط دو گل زده‌اند و این از وضع بد خط حمله دارد. درست مثل خیبر که در ۵ مسابقه قبلی خود چنین آماری دارد. ماسیمانه سرمربی استقلال گفت: «طبیعی است که در شیوه بازی نیاز به بهبود داریم، به‌ویژه در بخش هجومی. با پیشروی به سمت جلو و تلاش برای افزایش گل‌زنی، باید همزمان تعادل را حفظ کنیم تا دفاع نیز تقویت شود. باید بتوانیم هم گل بزنیم و هم از گل خوردن جلوگیری کنیم.»

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع جام جم آنلاین

نوشته های مشابه