رزمی

‏نباید‬ از کاراته دنیا عقب بمانیم/ دو‬ طلا و نقره شروع خوبی بود



پگاه زنگنه مربی سازنده کاراته کرمانشاه با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: لیگ جهانی کاراته وان پاریس با حضور برخی از برترین‌های دنیا در سطح فنی بسیار خوبی برگزار شد و برای بانوان کاراته ایران با کسب یک طلا و یک نقره شروع بسیار خوبی در سال ۲۰۲۴ بود تا بتوانند سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۵ و به میزبانی مصر را دریافت کنند.

وی ادامه داد: اگر چه با تمام ظرفیت در این رقابت‌ها شرکت نکردیم، ولی با همین سه نماینده عملکرد خوبی را در پاریس به نمایش گذاشتیم. سارا بهمنیار را همراه نداشتیم و فاطمه سعادتی هم به دلیل جراحی رباط صلیبی این مسابقات را از دست داد.

زنگنه در مورد عملکرد بانوان کاراته ایران در تاتامی پاریس گفت: لیلا برجعلی در مصاف با حریف انگلیسی که یک سر و گردن از او بلندتر بود با دو امتیاز پیش افتاد، اگر مدیریت داشت و غفلت نمی‌کرد، حداقل به نشان نقره دست پیدا می‌کرد، ولی خوب همین موضوع مانع از رسیدن او به فینال شد و در دیدار رده بندی هم نتوانست شایستگی‌های خود را به تصویر بکشد. البته مبارزات خوبی به نمایش گذاشت. برجعلی «آکیلا شعبان» نفر سوم جهان از مصر را ۶ بر ۳ شکست داد و نشان داد که کاراته کای خوبی است.

قهرمان سابق کاراته آسیا افزود: گلشادنژاد و حیدری هم که در این دوره از مسابقات بهترین عملکرد را از خود به نمایش گذاشتند و به نوعی باعث غرور ما شدند. تنها کشوری بودیم که در بخش بانوان و در بخش کومیته دو نماینده در مسابقات فینال داشتیم. چقدر خوب می‌شد که دو طلا را کسب می‌کردیم، ولی خود یک طلا و یک نقره هم شروع خوبی در سال جدید میلادی برای بانوان کاراته ایران بود. ضمن اینکه هدف بعدی همه ما شرکت در کاراته وان ترکیه است که همانند رقابت‌های فرانسه به صورت شخصی اقدام می‌کنیم. برای کسب سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان تمام این مسابقات مهم است. نمی‌خواهیم این فرصت را از دست بدهیم تا به امید خدا سهمیه را کسب کنیم.

وی در مورد تأمین هزینه‌های حضور در این دست رقابت‌ها گفت: من با هزینه شخصی به پارس رفتم. البته تشکر می‌کنم از کارخانه قند بیستون و هیأت کاراته استان کرمانشاه که تا حدودی هزینه‌ها را متقبل شدند. در خصوص کاراته کاها هم که فدراسیون مبلغ ۴۰ میلیون تومان به هر کدام پرداخت کرده بود. ولی هزینه‌ها خیلی بیشتر از اینها بود که توسط خود نفرات تهیه و پرداخت شد. برای کاراته کایی که در حال تمرین در این سطح است، دانشجوست یا در باشگاه تمرین می‌کند، درآمد و حقوقی ندارد، واقعاً تأمین چنین هزینه‌هایی سنگین است. البته در تین سفر مشکلات زیادی در رفت و آمد بین سالن و هتل و حتی تأمین غذا داشتیم.

زنگنه در مورد انگیزه خود برای حضور در این مسابقات با هزینه شخصی گفت: اولین هدف ما رقابت با بهترین‌های دنیا و عقب نماندن از کاراته روز دنیاست که به سرعت در حال پیشرفت است. ضمن اینکه باید رنکینگ کاراته کاها را ارتقا دادیم. من در جایگاه مربی آتوسا گلشادنژاد صحبت می‌کنم که به دنبال کسب سهمیه مسابقات جهانی مصر است.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه