توپ و تور

میزبان مرحله نهایی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ والیبال مشخص شد



به گزارش خبرگزاری مهر، فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) شهر لودژ لهستان را به عنوان میزبان مرحله نهایی و تعیین کننده ششمین دوره لیگ ملت‌ها در گروه مردان معرفی کرد.

این کشور اروپایی در سال ۲۰۲۳ نیز میزبان فینال لیگ ملت‌ها بود، زمانی که تیم میزبان مقابل هزاران هوادار در گدانسک با شکست آمریکا به مقام قهرمانی دست یافت.

سالن اطلس آرنا با ظرفیت ۱۳ هزار نفر میزبان مرحله نهایی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ است که در سال ۲۰۰۹ ساخته شده است. این سالن تجربه برگزاری تورنمنت‌های مهمی در جهان دارد که قهرمانی مردان جهان در سال ۲۰۱۴، مسابقات انتخابی المپیک والیبال زنان ۲۰۲۳ و رقابت‌های انتخابی المپیک والیبال زنان در سال ۲۰۱۷ از جمله این رویدادها است.

انتخاب شهر لودژ به عنوان میزبان مرحله نهایی لیگ ملت‌ها، لهستان را در موقعیتی قدرتمند برای دفاع از عنوان قهرمانی VNL خود قرار می‌دهد. علاوه بر لهستان، هفت تیم برتر مرحله مقدماتی نیز در مرحله نهایی برای کسب این عنوان به رقابت‌خواهند پرداخت.

مرحله مقدماتی مسابقات لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ از ۲۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ با هفته نخست گروه زنان آغاز و سوم تیرماه با پیگیری دیدارهای هفته سوم مردان به پایان می‌رسد.

در مجموع ۳۲ تیم ملی در دو بخش مردان و زنان این رقابت‌ها در آسیا، اروپا، آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی برای صعود به مرحله فینال با هم پیکار خواهند کرد و در پایان این مرحله، هفت تیم برتر هر گروه جنسیتی و کشور میزبان به مرحله نهایی راه خواهند یافت که شهر لودژ به عنوان میزبان مرحله نهایی مردان معرفی شده است.

مرحله نهایی این رقابت‌ها نیز چند هفته مانده به آغاز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پیگیری می‌شود که مسابقات گروه زنان از ۳۱ خرداد تا سوم تیر و مرحله نهایی گروه مردان از هفتم تا دهم تیرماه سال آینده پیگیری می‌شود.

در مسابقات مرحله مقدماتی گروه مردان ۱۶ تیم ایران، ایتالیا، آرژانتین، صربستان، کوبا، ژاپن، برزیل، ترکیه، بلغارستان، هلند، آلمان، فرانسه، آمریکا، کانادا، لهستان و اسلوونی به مصاف یکدیگر خواهند رفت که هر تیم در هر هفته لیگ ملت‌ها در چهار مسابقه و در مجموع در ۱۲ دیدار به میدان می‌رود و نتایج در یک جدول درج خواهد شد.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه