آخرین اخبار

موریاسو: هنوز می‌خواهیم بهترین تیم جهان شویم!


کد خبر : 1999532 |
14 بهمن 1402 ساعت 19:26 |
1.8K بازدید |

3
دیدگاه

موریاسو، سرمربی تیم ژاپن، می‌گوید بعد از شکست مقابل ایران همه تمرکز تیمش روی آماده سازی برای جام جهانی خواهد بود.

موریاسو: هنوز می‌خواهیم بهترین تیم جهان شویم!

به گزارش “ورزش سه”، تیم ملی ایران با نتیجه 1-2 ژاپن را در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا شکست داد و به نیمه نهایی رسید. خط دفاع ژاپن در نیمه دوم در برابر حملات ایران تاب نیاورد و دو گل دریافت کرد. 

ژاپن ابتدای بازی صاحب توپ و میدان شد و در دقیقه 28 نیمه اول با گل هیدماسا موریتا به گل برتری رسید و با همین برتری یک گله به رختکن رفت. اما در نیمه دوم همه چیز تغییر کرد. خط حمله ژاپن کارایی نیمه اول را نداشت، زهردار نبود و در خط دفاع کاملا نامطمئن نشان داد.

وقتی ژاپن برای رسیدن به جمع هشت تیم برتر تلاش می کرد، جونیا ایتو، هافبک این تیم به طور ناگهانی پس از متهم شدن به تجاوز جنسی، تیم را ترک کرد. شوکی بزرگ به تیم ملی که در مدت کوتاهی قابل مدیریت نبود. 

1986600

سرمربی تیم موریاسو در مورد این شکست نسبتا غیرمنتظره گفت: ” به نظر من با به اشتراک گذاشتن جنبه‌های کار تیمی به طور کل توانستیم سطح خود را ارتقا دهیم و اگرچه امروز نتوانستیم از نظر فرم هجومی خیلی خطرناک ظاهر شویم، اما همچنان توانستیم ضد حمله بزنیم و از کناره ها حمله کنیم. فکر می کنم در کل سطح حمله ما بهتر شده است. اما ما باید در سطح فردی قدرتمندتر باشیم. باید در دوئل های فردی از نظر بدنی کم نیاوریم.

اکنون که جام ملت‌های آسیا به پایان رسیده است، همه تمرکز ما ما باید برای کسب پیروزی در دور مقدماتی جام جهانی در آسیا باشد. برای آماده‌سازی برای جام جهانی همه جنبه ها را تقویت می کنیم و می‌خواهیم برای رسیدن به هدف بزرگ یعنی تبدیل شدن به تیم شماره یک در جهان سخت کار کنیم.
من می خواهم از همه مردم ژاپن که واقعا در ورزشگاه برای پیروزی ما تلاش کردند و کسانی که از خانه هایشان دلهایشان با ما بود تشکر کنم. همه افراد، در دورترین و محرومترین نقاط و سراسر کشور ژاپن.”

موریاسو در پاسخ به سوالی درباره عملکرد ایتاکورا گفت: “البته هرکسی نظر خودش را دارد که آیا ایتاکورا خوب کار می کرد یا نه، اما او فقط در بخش هجومی خوب عمل نکرد. از نظر دفاعی خوب بازی می‌کرد. فکر می‌کنم تا حدودی به این دلیل است که من نتوانستم وظایف او را به درستی برایش شرح دهم. من مقصرم. البته اینکه انتظار داشته باشیم یک بازیکن بتواند همه حملات حریف را به خوبی دفع کند بی جا است. حمله حریف بهترین حمله در آسیا است و استانداردی جهانی دارد، اما به هر حال من بار هم از آنها می‌خواهم که سطح خود را بالا ببرند تا بتوانند جلوی آن را بگیرند.”

او عملکرد ضعیف دفاعی تیمش را پذیرفت:”ما تاکنون پنج بازی انجام داده‌ایم و در هر بازی یک گل دریافت کرده‌ایم، و البته در برخی بازی‌ها موفق شده‌ایم دروازه خود را بسته نگه داریم. بخش‌هایی وجود دارد که باید خیلی تغییر کنند تا به تیمی بهتر تبدیل شویم. اگر می باید با حمله بیشتر تحت فشار قرار نگیریم. جلوی یک تیم معمولی ساده است اما وقتی ما مقابل حریف قدرتمندی مثل ایران بازی می کنیم، باید خط حمله و دفاع خود را بهبود ببخشیم، فکر می کنم ممکن بود یک گل دریافت کنیم، بنابراین باید تلاش می کردیم تا گل دوم را به ثمر برسانیم.”

او در مورد بزرگترین نقطه ضعف تیمش در بازی امشب هم گفت:” از توپ های بلند خیلی ضربه خوردیم. هر صحنه این چنینی خطرناک جلوه می کرد. قبل از بازی به بازیکنانم گفتم که خود را در موقعیت توپ بلند و دوئل های فرسایشی قرار ندهند. در نیمه اول موفق بودیم اما در نیمه دوم به شدت تحت فشار قرار گرفتیم. سپس بازیکنان را تغییر دادیم و بازیکنان بازی قبلی را جایگزین کردیم، به این امید که از قدرت و شتاب خود استفاده کنیم، اما ایران استحکام دفاعی ما را شکسته بود.”

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ورزش سه

نوشته های مشابه