آخرین اخبار

مورد جالب میزبان فینال لیگ قهرمانان/ قتل‌گاه مونیخ: غول‌ها اینجا قهرمان نمی‌شوند


به گزارش “ورزش سه”، ورزشگاه آلیانز آرنا میزبان فینال لیگ قهرمانان 25-2024 خواهد بود. این بازی 31 می 2025 برگزار می‌شود و پنجمین فینال تاریخ این رقابت‌ها در مونیخ خواهد بود. مونیخ همیشه مکانی برای شگفتی‌سازی بوده است، چه در جام ملت‌های اروپا و چه در لیگ قهرمانان.

در چهار نوبت قبلی که مونیخ میزبان فینال بزرگ بوده، قهرمان تیمی شده است که قبلاً هرگز این جام را نبرده بود. در فصل 79-1978 بود که ناتینگهام فارست اولین جام از دو جام متوالی خود را در مونیخ به دست آورد. شاگردان برایان کلاف با گل فرانسیس مالمو سوئد را شکست دادند.

مورد جالب میزبان فینال لیگ قهرمانان/ قتل‌گاه مونیخ: غول‌ها اینجا قهرمان نمی‌شوند

14 سال طول کشید تا مونیخ دوباره میزبان فینال لیگ قهرمانان اروپا شود. در سال 1993 بود که المپیک مارسی 1-0 میلان را شکست داد تا اولین بار یک تیم فرانسوی قهرمان مسابقات شود.

در سال 1997 ورزشگاه المپیک مونیخ به‌عنوان میزبان فینال انتخاب شد. فینال بین بروسیا دورتموند و یوونتوس بود و دورتموندی‌ها جام را بالای سر بردند (برتری 3-1).

آخرین باری که مونیخ میزبان فینال بزرگ لیگ قهرمانان اروپا بود در سال 2012 بود. آلیانز آرنا محل برگزاری بازی بود و بایرن در ضربات پنالتی بازی را به چلسی باخت. امسال نیز جام قهرمانی به یک تیم غیرمنتظره و کم شانس خواهد رسید؟

2083027

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ورزش سه

نوشته های مشابه