آخرین اخباراخبار ورزشی > فوتبال جهان

مربی منفور مقابل تیم محبوب؛ امیدواری هواداران به اخراج!



مربی منفور مقابل تیم محبوب؛ امیدواری هواداران به اخراج!

به گزارش همشهری‌آنلاین، بازی امروز منچستریونایتد با استون‌ویلایی که همین چند شب پیش بایرن‌مونیخ را شکست داده، می‌تواند تن‌هاخ را به لبه پرتگاه ببرد. البته او ۴بار پیاپی موفق شده ویلای امری را شکست دهد. تن‌هاخ تنها یک‌بار مقابل سرمربی اسپانیایی بازنده بوده؛ ۱۱گل به تیم‌های او زده و ۸گل دریافت کرده. اصلا ویلا حریف محبوب من‌یونایتد است و شیاطین سرخ تاکنون ۴۰‌بار این حریف را برده‌اند. در تاریخ لیگ برتر تنها یک‌تیم دیگر بوده که مقابل یک‌حریف بیشتر از ۴۰‌بار شکست خورده؛ اورتون مقابل همین منچستریونایتد با ۴۱‌بار شکست‌خوردن! استون‌ویلا تنها یک برد از ۲۵بازی خانگی اخیر خود در لیگ برتر مقابل منچستریونایتد (۸مساوی و ۱۶شکست) کسب کرده که این پیروزی در نخستین بازی اونای امری در نوامبر ۲۰۲۲ با نتیجه ۳ بر یک به‌دست آمد.

یونایتد در این فصل ۳بازی از ۶بازی خود در لیگ برتر را باخته و فقط ۲بار مقابل ساوتهمپتون و فولام پیروز شده است. این تیم ۲بازی خود در لیگ اروپا را هم با مساوی به پایان رسانده است. تیم تن‌هاخ ۲بازی این فصل لیگ را در خانه خودی به لیورپول و تاتنهام باخته؛ هر کدام با نتیجه ۳بر صفر. براساس آمار ثبت شده، ۷امتیازی که در این فصل کسب کرده‌اند، به‌طور مشترک با فصل ۱۴-۲۰۱۳ و ۲۱-۲۰۲۰ زیر نظر دیوید مویز و سولسشائر، کمترین امتیاز آنها تا این مقطع از فصل است. استون‌ویلا در ۴بازی آخر لیگ، ۳برد و یک‌تساوی به‌دست آورده است. شاگردان اونای امری از ۶بازی ابتدایی خود در لیگ برتر امسال ۱۳امتیاز کسب کرده‌اند (۴برد، یک‌تساوی و یک‌شکست مقابل آرسنال) که این بهترین شروع یک فصل استون‌ویلا از فصل ۰۹-۲۰۰۸ زیر نظر مارتین اونیل (۱۳‌امتیاز) بوده است.

حالا ویلاپارک به یک قلعه تبدیل شده؛ جایی که بایرن پرستاره هم چاره‌ای جز مغلوب شدن در آن ندارد. سرمربی اسپانیایی از نوامبر۲۰۲۲ (پیروزی ۳بر یک مقابل منچستریونایتد) ۷۴امتیاز خانگی به‌دست آورده. تنها منچسترسیتی (۸۵)، لیورپول (۸۴) و آرسنال (۸۱) امتیازات خانگی بیشتری در این مدت کسب کرده‌اند. امری ۲۳تا از ۳۵بازی خانگی خود را در این مدت برده است؛ ۶۶درصد پیروزی.

شیاطین سرخ در ۸بازی لیگ برتر با اختلاف ۳گل یا بیشتر زیر نظر تن‌هاخ شکست خورده‌اند و از آغاز فصل ۲۳-۲۰۲۲، تنها مربیان فعلی لیگ برتر که با چنین اختلافی متحمل شکست‌های بیشتری شده‌اند، گری اونیل و ‌شان دایچ (هر کدام ۹‌نفر) هستند.

منچستر و استون‌ویلا تا به امروز ۱۶۶‌تقابل با هم داشته‌اند که در این بین ۹۱‌برد سهم یونایتد و ۳۶‌پیروزی سهم ویلا بوده و ۳۹‌مسابقه هم برنده‌ای نداشته است. در این تقابل‌ها ۳۱۷‌گل برای یونایتد و ۱۹۵‌گل برای ویلا ثبت شده است.

پس از ۸بازی در لیگ و رقابت‌های اروپایی، برونو فرناندز تنها یک‌اثرگذاری مستقیم روی گل‌های منچستریونایتد داشته، اما در همین بازه ۲کارت قرمز مقابل تاتنهام و پورتو دریافت کرده است. البته کارت قرمزش مقابل تاتنهام بخشیده شده و او برای بازی امشب در دسترس است.

جان دوران به‌طور میانگین هر ۴۳دقیقه یک‌گل در ویلا پارک در لیگ برتر به ثمر می‌رساند که دومین نسبت برتر توسط یک بازیکن در یک ورزشگاه با بیش از ۲۵۰دقیقه بازی است؛ پس از لوییس سوارس در کارو رود، ورزشگاه خانگی نوریچ‌سیتی (یک‌گل در هر ۳۸دقیقه).

اولی واتکینز از زمان پیوستن امری به ویلا در ۶۷بازی لیگ برتر، روی ۵۵گل تأثیر مستقیم گذاشته (۳۶گل، ۱۹پاس‌گل) و تنها هالند (۶۵) و محمد صلاح (۶۰) روی گل‌های بیشتری در این مدت مشارکت داشته‌اند.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع همشهری آنلاین

نوشته های مشابه