توپ و تور

مربی عاقل قول طلا نمی دهد/ به هندبال نمره ۵.۵ می‌دهم



به گزارش خبرنگار مهر، نخستین اردوی تیم ملی هندبال ایران در سال ۱۴۰۲ برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو در تهران در حال برگزاری است.

ووسلین وویویچ سرمربی تیم ملی در پنجمین روز این اردو در جمع خبرنگاران حاضر و به سوالات آنها پاسخ داد.

وویویچ در خصوص اردوی تیم ملی در تهران گفت: بازیکنان جوان‌تر به اردو آمدند و آن هم به این دلیل بوده که بازیکنان بزرگسال درگیر لیگ بودند. اما نکته‌ای که تلاش شد اجرا شود این بود که اردو شادابی داشته باشیم که بازیکنان با هم کار کنند.

وی در مورد حضور همزمانش در تیم هندبال سپاهان و تیم ملی و اینکه این دو مسئولیت با هم تداخل ندارد هم بیان کرد: پشت این تصمیم دو دلیل مهم است. ابتدا کمک به سپاهان و تیم‌های باشگاهی ایران. هدفم کمک به تیم و نماینده ایران در رقابتهای باشگاه‌های آسیاست. از آن سو من در دل لیگ هستم تا بازیکنان لیگ را بشناسم و بتوانم در آینده با آنها کار کنم.

وویوویچ در همین خصوص ادامه داد: دو تا تیم نیست یکی تیم ملی و دیگری تیم باشگاهی است. کار در این دو تیم تداخلی ندارد و تجربه مشابهی است که در کشورهای دیگر هم داشتم.

سرمربی تیم ملی در مورد کادر فنی تیم و اینکه در غیابش وضعیت اردوهای تیم ملی به چه شکلی خواهد بود هم گفت: ما دو تا مربی خوب داریم که از قبل هم با من کار کرده‌اند و با اختلاف اول هستند و آنها تمرینات را رصد می‌کنند.

وی در ادامه به امکانات اردو و پیش بینی اش در مورد نتایج هم گفت: شاید اگر خواسته قلبی ام را بگویم مدال طلا است اما یک مربی حرفه‌ای و عاقل قول مدال طلا نمی‌دهد. ما دیروز جلسه‌ای در کمیته المپیک داشتیم و در مورد امکانات صحبت شد که چه تسهیلاتی برای ما فراهم کنند. قطعاً بعد از اردوها برگزاری اردو و بازی تدارکاتی است و اینکه حتماً با تیم‌های اروپایی بازی و اردو برگزار کنیم و اگر شرایط مهیا شود برای مدال بجنگیم.

وویویچ در مورد غیبت لژیونرها در بازی‌های آسیایی هم بیان کرد: در حال رایزنی هستیم. فدراسیون دنبال توافقی با باشگاه‌ها در اروپا است و تلاش می‌کنیم تا زمینه حضور آنها را فراهم کنیم. برای ما حضور لژیونرها در تیم تفاوت نمی‌کند و با همه نفرات خود می‌رویم که ۶۰ دقیقه بجنگیم و با قلبمان بازی می‌کنیم. گمانه زنی‌هایی هست که کل کادر را تغییر می‌دهید.

سرمربی خارجی تیم ملی هندبال مردان در مورد اینکه چه برنامه‌ای برای حضور در بازی‌های انتخابی المپیک دارید هم گفت: فعلاً اجازه دهید تمرکزمان روی اردو باشد.

ووسلین وویویچ در مورد سطح هندبال ایران هم بیان کرد هندبال ایران مشتمل بر سرعت و ریتم است. اگر سه رده و سطح برای هندبالیست‌ها در نظر بگیریم سطح هندبال ایران در ریتم دو هست و اگر سرعت و ریتم به درجه سه برسند که هندبال روز دنیا در این گروه است عالی است.

وی در پاسخ به این پرسش که مکان اردوها و بازی‌های تدارکاتی خارجی کجا خواهد بود و با چه کشورها و تیم‌هایی مذاکره شده است؟ گفت: فعلاً همه چیز شفاهی مذاکره شده. یک تورنمنت در بوسنی به نام قهرمانان با حضور تیم‌های رده بالا هست که تلاش می‌کنیم در این رویداد شرکت کنیم.

وی در خصوص حضور تیم در رقابتهای جهانی و صعود تیم به مرحله بعد هم گفت: من به عنوان چه بازیکن و مربی هفتمین جام جهانی ام بود و این نخستین بار بود که با تیمی که احتمال حذف شدن داشت در این رویداد حاضر بودم. حس خاصی بود و سخت بود.

وویوویچ همین طور در مورد حضور بیشتر بازیکنان جوان در تیم هم گفت: صادقانه بگویم اگر می‌توانستم در رقابتهای جهانی جوانان بیشتری را می‌بردم اما اعزام نکردم چون شما از من نتیجه می‌خواستید و در این صورت فشار زیادی به بازیکنان جوان و کم تجربه می‌آورد اما قطعاً در آینده جوانان بیشتری را در تیم داشته و به مسابقات می برم.

سرمربی خارجی تیم هندبال مردان در پاسخ به این پرسش که به عملکرد تیم چه نمره‌ای می‌دهید بیان کرد: واقعاً در مورد نمره بازی‌ها عملکرد خوب و قابل قبولی داشتیم اما اگر بخواهم نمره دهم ۵ و نیم تا ۶ از ده است. شاید الان فدراسیون از نتایج خوشحال باشد اما من راضی نیستم و می‌خواهم بهتر از قبل باشد.
وی در پاسخ به این پرسش که به جز پویا پرونده حضور لژیونرها را در تیم بسته شده یا از آنها در ترکیب تیم در بازی‌های آسیایی استفاده می‌کند یا خیر، گفت: اعتقادم این است لژیونری که آماده باشد و اگر قلبش با تیم باشد از حضورش استقبال می‌کنم اما به خاطر تداخل تقویم بوده که نمی‌توانستند بیایند اما درب تیم ملی به روی آنها باز است.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع:مهر

نوشته های مشابه