آخرین اخباراخبار ورزشی > فوتبال جهان

مراسمی برای خداحافظی ایلکای گوندوغان،مانوئل نویر، تونی کروس و توماس مولر



مراسمی برای خداحافظی ایلکای گوندوغان،مانوئل نویر، تونی کروس و توماس مولر

به گزارش همشهری آنلاین، در آغاز تابستان سال جاری در پایان رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های اروپا، ایلکای گوندوغان، کاپیتان تیم ملی فوتبال آلمان از جمع “عقاب‌پوشان” این کشور خداحافظی کرد.

ین فوتبالیست ۳۳ ساله از سال ۲۰۱۱ به مدت ۱۳ سال پیراهن تیم ملی آلمان را بر تن داشت و مجموعا ۸۲ بار برای این تیم به میدان رفت. گوندوغان موفق شد در این دوران ۱۹ بار نیز برای تیم ملی آلمان گلزنی کند.

حال قرار است مراسم خداحافظی و تقدیر از ایلکای گوندوغان شامگاه دوشنبه ۱۴ اکتبر (۲۳ مهر) در حاشیه دیدار تیم‌های ملی فوتبال آلمان و هلند در رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا، در ورزشگاه “آلیانس‌آرنا” شهر مونیخ برگزار شود.

این مراسم خداحافظی همچنین شامل مانوئل نویر، تونی کروس و توماس مولر، چهره‌های پُرآوازه فوتبال آلمان می‌شود که با این تیم قهرمان جام جهانی ۲۰۱۴ شدند.

نامه گوندوغان به هواداران تیم ملی آلمان

گوندوغان در آستانه این مراسم با انتشار نامه‌ای خطاب به هواداران تیم ملی آلمان می‌گوید: «فعالیت من در تیم ملی آلمان اغلب طوری توصیف می‌شود که با بدشانسی یا کمبود، همراه بوده است.»

او اضافه می‌کند: «بله. من می‌دانم که منظور بسیاری از رسانه‌ها یا کارشناسان از آن چیست و بله، سال‌های حضورم در تیم ملی مطمئنا به اندازه دورانی که در عرصه فوتبال باشگاهی داشته‌ام، موفق نبوده است.»

گوندوغان در همین حال تاکید می‌کند: «چیزی که در پایان باقی می‌ماند این است که من ۸۲ بازی ملی برای کشورم انجام دادم. این یک آمار باورنکردنی است که به آن افتخار می‌کنم و در دوران نوجوانی هرگز فکرش را نمی‌کردم.»

هافبک تیم فوتبال بارسلونا همچنین نوشته است که با “یک چشم خندان و یک چشم گریان” به مراسم خداحافظی در مونیخ سفر می‌کند، به این خاطر که او از این طریق “یک بار دیگر متوجه می‌شود که دورانش در تیم ملی آلمان سرانجام به پایان رسیده است.”

خوشبینی برای آینده تیم ملی آلمان

ایلکای گوندوغان در مورد وضعیت فعلی تیم ملی فوتبال آلمان اشاره می‌کند: «در طول دوران میزبانی جام ملت‌های اروپا، روند منفی‌گرایی در زمینه تیم ملی آلمان متوقف شد. غرورآفرین‌ترین لحظه برای من یقینا وقتی بود که توانستم تیم‌مان را به عنوان کاپیتان در بازی افتتاحیه جام ملت‌های اروپا، هدایت کنم.»

این بازیکن در مورد آینده تیم ملی آلمان نیز ابراز خوشبینی کرده است و می‌گوید: «با روحیه تیمی که اخیرا در بین شاگردان یولیان ناگلزمان شکل گرفته، کسب مقام قهرمانی در جام جهانی ۲۰۲۶ امکان‌پذیر است.»

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع همشهری آنلاین

نوشته های مشابه