سایر ورزش ها

محسن رضوانی: نگاه‌ها به شنا، شیرجه و واترپلو باید تغییر کند


محسن رضوانی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به عملکرد نمایندگان اعزامی ایران به رقابت های قهرمانی جوانان آسیا (فیلیپین) و مدال آوری آنها در شنا، شیرجه و واترپلو، از نتایج کسب شده ابراز رضایت کرد و بر لزوم توجه مالی به این رشته برای ادامه این مسیر تاکید کرد.

وی با یادآوری کسب ۱۲ مدال شناگران ایران در فیلیپین گفت: خیلی از مدال های کسب شده در نوع خود کم سابقه یا بی سابقه بود. ایران پیش از این فقط در سال ۲۰۰۵ موفق به کسب طلای شنای قورباغه شده بود. تا پیش از این هم در شنا سرعت قهرمان نشده بودیم اما سامیار عبدلی این مقام را به دست آورد. در سایر رده ها و ماده هم نمایندگان ایران خیلی خوش درخشیدند.

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با اشاره به عملکرد ایران در بخش شیرجه که با معرفی سام واژیر به عنوان بهترین بازیکن همراه بود، خاطرنشان کرد: سام واژیر از ایران مهاجرت کرده است اما با همکاری خودش وخانواده اش، تیم ایران را در مسابقات همراهی کرد و به واسطه ۵ مدالی که شامل ۲ طلا بود، پدیده مسابقات شد. او نشان داد که آینده پرباری دارد.

وی ادامه داد: واژیر در حالی با تیم ایران در مسابقات شرکت کرد که کانادا خیلی جدی خواستار حضور او در ترکیب تیمش بود اما قبول نکرد. این موضوع که ورزشکاری با شرایطی واژیر حاضر به ترک تیم ایران نمی شود، جای خرسندی زیادی دارد. باید با ورزشکارانی که مهاجرت می کنند، برخورد اینچنینی داشت تا باز هم برای ایران رقابت کنند.

محسن رضوانی: نگاه‌ها به شنا، شیرجه و واترپلو باید تغییر کند

سام واژیر بهترین بازیکن شیرجه در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا شد

رضوانی با یادآوری پیشینه ای که چینی ها در شیرجه دارند، تاکید کرد: چین مدعی کشور در شیر جه است. شاید در برخی کشورها تک ستاره ببینیم اما مانند چینی ها در این رشته نداریم. درجریان همین مسابقات قهرمانی آسیا، رییس کمیته فنی شیرجه آسیا که یک چینی است تاکید داشت که شیرجه ایران آینده درخشانی دارد.

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با یادآوری نایب قهرمانی تیم واترپلو در همین رقابت های قهرمانی آسیا تصریح کرد: ژاپن، چین، قزاقستان و ایران چهار تیم برتر مسابقات در این بخش بودند. ملی پوشان ما با اقتدار تیم های قزاقستان و چین را شکست دادند و مقابل ژاپن هم با رقابتی نزدیک و منطقی شکست خوردند.

وی افزود: مقابل ژاپن هم واقعا انتظاری برای برد نبود. ژاپنی ها از هر حیث شرایطی بهتر از ایران دارند با این حال ملی پوشان ما با نتیجه ای نزدیک مقابل این تیم شکست خوردند. نایب قهرمانی به دست آمده واقعا از روی شانس نبود. بازیکنان و مربیان برای آن تلاش داشتند.

رضوانی با تاکید بر تاثیر اخلاق و نظم در رشته های تیمی گفت: مهمتر از عملکرد تیم واترپلو که منجر به نایب قهرمانی شد، اخلاق و نظم ورزشکاران این تیم بود. در شنا و شیرجه هم البته شاهد این فاکتور مهم بودیم اما باید در نظر داشت که اخلاق و نظم در رشته های تیمی خیلی مهم و تاثیرگذار است و ورزشکاران ما از این مهم به خوبی برخوردار بودند.

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو تاکید کرد: این نسلی که امروز در واترپلو در اختیار داریم می تواند در بازی های آسیایی آینده در قالب ترکیبی با حضور چند بازیکن با تجربه، فینالیست شود. البته به این شرط که حمایت های لازم صورت بگیرد.

محسن رضوانی: نگاه‌ها به شنا، شیرجه و واترپلو باید تغییر کند

نایب قهرمانی تیم واترپلو با از پیش رو برداشتن مدعیانی همچون قزاقستان و چین به دست آمد

وی به تاثیرگذاری مسائل مالی برای تکرار موفقیت های امروز اشاره داشت و گفت: هزینه حضور در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا ۵ میلیارد شد در حالیکه بودجه فدراسیون شنا، َشیرجه و واترپلو در وزارت ورزش ۱۱ میلیارد تومان است. در نظر داشته باشیم علاوه بر این اعزام و در طول سال، اعزام ها و برنامه های زیاد دیگری هم داشتیم. خودم نمی دانم چطور از پس مشکلات و کمبودهای مالی بر آمدیم.

رضوانی تصریح کرد: اینکه در رویدادی با حضور ۱۲۵۰ ورزشکار از ۳۱ کشور، ملی پوشان ما در شنا، شیرجه و واترپلو عملکردی اینچنینی داشتند، اتفاق ساده ای نیست. باید نگاه ها به فدراسیون ما تغییر کند و اتفاق خوبی در رابطه با بودجه ما رقم بخورد.

رییس فدراسیون شنا، َشیرجه و واترپلو با تاکید بر اینکه اردوی مستمر و مسابقات مستمر تاثیر مستقیم در موفقیت های به دست آمده داشته است، گفت: اخیرا رویدادی با عنوان جام آزادی برگزار کردیم که۵۵۰ نفر در آن شرکت داشتند. مدیریت این تعداد ورزشکار کار سختی و پرهزینه ای است. این برنامه ها را اجرا می کنیم برای نتیجه گیری درسطح ملی اما به حمایت هم نیاز داریم. برای سفر به فیلیپین از مساعدت مالی فدراسیون جهانی بهره مند شدیم اما همانطور که گفتم نگاه ها باید تغییر کند.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه