کشتی

مازندران میزبان مسابقات بین المللی کشتی جام هاشمی نژاد می شود



به گزارش خبرنگار مهر، عادل عالیشان پیش ازظهر شنبه در جلسه ستاد هماهنگی هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی جام شهید هاشمی نژاد ضمن تقدیر از حمایت‌های استاندار مازندران از برگزاری رویدادهای مختلف ورزشی در استان مازندران، اظهار داشت: جام بین‌المللی شهید هاشمی نژاد برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

عالیشان با تشکر از زحمات مسئولان اجرایی برگزاری این رویداد، افزود: این رویداد پنجشنبه و جمعه همین هفته ۱۸ و ۱۹ خرداد در بهشهر برگزار خواهد شد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران خاطرنشان کرد: سطح برگزاری این مسابقات در سال‌های گذشته مطلوب بود به گونه‌ای که کشتی گیرانی نظیر حسن یزدانی، سید احمد محمدی و جابر صادق زاده و رحمان عموزاد نیز سابقه حضور در این رقابت‌ها را دارند و اکثر کسانی که در سال‌های گذشته در این رقابت‌ها به موفقیت رسیده‌اند هم اکنون در تیم‌های ملی حضور دارند.

شهرام جعفری نایب رئیس هیأت کشتی مازندران در این جلسه در خصوص برگزاری این رویداد اظهار داشت: از ۱۷ خرداد پذیرش کشتی گیران انجام خواهد شد و پنجشنبه و جمعه مسابقات برگزار خواهد شد.

جعفری از سطح این مسابقات گفت و بیان داشت: این مسابقات به نوعی مرحله نهایی انتخابی تیم ملی جوانان است و نفرات اول تا دهم کشورها حضور خواهند داشت.

حضور کشتی گیران خارجی

وی از حضور از کشورهای خارجی گفت و افزود: تاکنون حضور کشورهای ارمنستان و گرجستان قطعی شده است و کشورهای هندوستان و روسیه هم در حال رایزنی نهایی هستیم.

نایب رئیس هیئت کشتی استان مازندران ضمن تقدیر از زحمات مسئولین برگزاری این رویداد گفت: ستادهای شهرستانی از سه ماه قبل برپا شد و جلسات مختلفی برگزار شد و تمامی کمیته‌ها بر کار خود مسلط هستند.

وی با اشاره به اینکه شهید هاشمی نژاد افتخار ما مازندرانی‌ها و شمالی‌ها است، افزود: این هجدهمین دوره برگزاری این مسابقات است و این مسابقات ظرفیت خوبی برای کشتی استان و حتی کشور است.

علی رجبی مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران نیز در پایان این جلسه، بیان داشت: برگزاری رقابت‌های بین المللی و میزبانی از تورنمنت‌های مختلف باعث می‌شود که خانواده‌ها و ورزشکاران ترغیب شوند و از نزدیک رقابت‌ها را بینند و همین باعث انگیزه می‌شود و قطعاً استعدادیابی نیز از این رویدادها اتفاق خواهد افتاد.

رجبی بیان داشت: ورزشکاران مازندرانی هم در بحث قهرمانی و هم در بعد اخلاقی جز بهترین‌ها هستند و خیلی از نوجوانان و جوانان استان، قهرمانان کشتی را به عنوان نماد اخلاق مداری و پهلوانی می‌شناسند و به قهرمانان خود افتخار می‌کنند.

وی افزود: قهرمانان بزرگی از این جام که نزدیک به دو دهه است برگزار می‌شود، به کشور معرفی شده‌اند که رحمان عموزاد قهرمان جهان مثال خوبی برای این مسابقات است و امیدوارم که امسال نیز این رقابت‌ها با کیفیت خوبی برگزار شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران تصریح کرد: چون مسابقات به نام شهید است باید طوری برنامه ریزی که به احترام این شهید مسابقات با کیفیتی برگزار شود.

رجبی خواستار تقدیر از قهرمانان کشتی و خانواده شهدا شد و تاکید کرد: باید بلافاصله بعد از پایان هر رویداد برنامه ریزی ها برای هر چه بهتر برگزار شدن این مسابقات در سال‌های بعد صورت گیرد تا در سال‌های آینده بدون دغدغه این رویدادها را در استان قهرمان خیز مازندران برگزار کنیم.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه