توپ و تور

لهستان اولین حریف هندبالیست‌ها/ برنامه دیدارهای ایران مشخص شد



به گزارش خبرنگار مهر، بیست و ششمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان در حالی از فردا پنجشنبه هشتم آذرماه به میزبانی مشترک سه کشور دانمارک، نروژ و سوئد برگزار می شود که تیم هندبال بانوان کشورمان برای دومین بار پیاپی به عنوان نخستین تیم توپی زنان راهی این دیدارها شده است.

هندبالیبست های زن کشورمان با کسب رتبه چهارمی در مسابقات قهرمانی آسیا موفق شدند برای دومین بار پیاپی مجوز حضور در آوردگاه جهانی را بدست آوردند و قرار است در مرحله مقدماتی و گروهی در گروه F با تیم های لهستان، آلمان و ژاپن مسابقه دهند.

شاگردان خدیجه قانع پنجشنبه هشتم آذرماه در اولین مسابقه خود در مرحله گروهی از ساعت ۲۳ به وقت کشورمان به مصاف تیم لهستان می روند. مسابقات گروه F در شهر هرنینگ دانمارک برگزار خواهد شد.

مسافران مسابقات جهانی چه کسانی هستند؟

تیم ملی هندبال بانوان کشورمان با ترکیب ۱۶ ورزشکار شب گذشته تهران را به مقصد دانمارک محل برگزاری مسابقات ترک کرد.

مینا وطن پرست، هانیه لک، آرزو محمدی، ساناز رجبی، مائده عشاقی، فاطمه مریخ، ستاره رحمانیان، اسراء زندی، آرزو کیانی آرا، بهار ایزدگشب، عطیه شهسواری، زهرا فقیهی، نسترن گودزری فراهانی، فاطمه خلیلی بهفر، حدیث نوروزی و مهربان بدوی ۱۶ بازیکنی هستند که ترکیب تیم ملی هندبال زنان ایران را در مسابقات قهرمانی جهان تشکیل می‌دهند.

الهام سلوکی به عنوان سرپرست، غلامعلی اکبرآبادی به عنوان مشاور فنی، خدیجه قانع به عنوان مربی و اکرم حبیب لو به عنوان فیزیوتراپ کادرفنی تیم ملی هندبال زنان هستند.

در ترکیب تیم اعزامی، فاطمه خلیلی به عنوان تنها لژیونر هندبال زنان مسئولیت دروازه بانی تیم را برعهده دارد. فدراسیون جهانی هندبال هم از فاطمه مریخ به عنوان یکی از ۹ ستاره مسابقات قهرمانی جهان نام برده است. در ترکیب تیم اعزامی سه بازیکن از رده سنی جوانان با سه تجربه حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و جهانی قرار دارند.

امیدوار به رتبه بهتر در دومین حضور جهانی

دختران ایران دو سال قبل موفق شدند برای اولین بار موفق شدند جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب کنند. این تیم در اولین حضور خود در مسابقات جهانی اسپانیا با تیم های نروژ، رومانی و قزاقستان همگروه بودند که با شکست برابر تیم‌های اروپایی و یک برد در پرزیدنت کاپ در بین ۳۲ تیم حاضر در رده سی و یکم ایستادند. این بار مسئولین و مربیان امیدوارند که با توجه به تجربه حضور در مسابقات جهانی این تیم بتواند در جایگاهی بهتر از سی و یکمی قرار بگیرد و در دور دوم مسابقات صاحب برد شود.

لهستان اولین حریف قدرتمند ایران

تیم ایران در گروه F مسابقات قراردارد. گروه‌بندی تیم های حاضر در مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان به این ترتیب است:

گروه A: سوئد، کرواسی، چین و سنگال
گروه B: مونته‌نگرو، مجارستان، کامرون و پاراگوئه
گروه C: نروژ، کره، گرینلند، اتریش
گروه D: فرانسه، اسلونی، آنگولا و ایسلند
گروه E: دانمارک، رومانی، صربستان، شیلی
گروه F: آلمان، لهستان، ژاپن و ایران
گروه G: برزیل، اسپانیا، اوکراین و قزاقستان
گروه H: هلند، جمهوری چک، آرژانتین و کنگو

برنامه تیم ایران در مرحله گروهی مسابقات هندبال قهرمانی جهان به این ترتیب است:

پنج‌شنبه ۹ آذر:
ایران – لهستان ساعت ۲۳:۰۰

شنبه ۱۱ آذر:
ایران – آلمان ساعت ۲۰:۳۰

دوشنبه ۱۳ آذر:
ژاپن – ایران ساعت ۲۰:۳۰

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه