بازار

لباس مناسب ورزش در فضای آزاد

مقدمه  

یکی از انواع ورزش‌ها که به عنوان بهترین روش برای سوختن کالری و داشتن اندامی زیبا شناخته می‌شود، دویدن است. دویدن مخصوصا در فضای آزاد تاثیر بسیار زیادی بر سلامت بدن دارد. یکی از دلایل علاقه و تمایل خانم‌های ورزشکار به خرید لباس ورزشی شرافیت یافتن لباس مناسب ورزش در فضای آزاد است. در این مقاله قصد داریم به ویژگی‌های یک لباس دویدن مناسب برای خانم‌ها و آقایان بپردازیم.

اهمیت پوشیدن لباس مناسب ورزش در فضای آزاد

ورزش در فضای آزاد که می‌توان گفت بیشتر شامل پیاده‌روی و دویدن است، نیاز به پوشیدن لباسی دارد که اولا راحت باشد و هنگام دویدن یا پیاده روی باعث زمین خوردن ما نشود. دوما به این علت که در فصول مختلف سال، سرما و گرما در کیفیت ورزش تاثیر گذار است، لباسی مناسب با فصل باشد. مورد بعدی که بیشتر برای خانم‌های ایرانی در انتخاب لباس مناسب ورزش در فضای آزاد اهمیت پیدا می‌کند، تنگ نبودن و پوشیده بودن لباس ورزشی زنانه است. 

علاوه بر این همراه داشتن مواردی مانند بطری آب، عینک، کلاه یا سایر اکسسوری ورزشی مثل هدبند ورزشی همراه با ورزشکار، لزوم داشتن یک ساک ورزشی برای نگهداری این وسایل را آشکار می‌کند. کوله ورزشی شرافیت با ابعاد و اندازه مناسب و کاملا سبک می‌تواند نیاز شما را در این مورد برطرف کند.  

ویژگی‌های لباس مناسب ورزش در فضای آزاد

به طور کلی و بدون در نظر گرفتن جنسیت، هر لباس ورزشی برای فعالیت در فضای باز باید ویژگی‌های خاص داشته باشد که شامل موارد زیر است:

  • لباس ورزشی برای پیاده‌روی و یا دویدن باید ضد رطوبت باشد، به این معنی که رطوبت حاصل از عرق کردن پوست را از پوست به سطح رویی لباس انتقال دهد. این مورد از این جهت اهمیت دارد که رطوبت بر روی پوست و لباس باقی نمی ماند و با انتقال به سطح لباس تبخیر میشود، در نتیجه پوست دچار التهاب نخواهد شد.
  • از آنجا که ورزش کردن در فضای آزاد ممکن است با بارش ناگهانی باران همراه باشد، این لباس‌ها باید به سرعت خشک شوند. خیس ماندن لباس ممکن است باعث ایجاد احساس سرما در شما شود و کیفیت ورزش شما را پائین بیاورد. تیشرت ورزشی مردانه از جنس پارچه‌هایی مانند پلی‌استر و نایلون بعد از  خیس شدن، سریعتر خشک می‌شوند.
  • لباس‌های ورزشی باید در مقابل اشعه آفتاب از پوست شما محافظت کند. جنس برخی از لباس‌ها طوری طراحی شده است که بدن را در مقابل اشعه مضر خورشید محافظت می‌کند.
  • داشتن آستر داخلی یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که یک لباس را برای پوشیدن و ورزش در فضای آزاد مناسب می‌کند. برخی لباس‌ها با داشتن آستر داخلی شما را از پوشیدن لباس زیر بی نیاز می‌کنند. جنس این آسترها معمولا طوری است که به سرعت خشک می‌شوند و رطوبت را در خود نگه نمی‌دارد در نتیجه از عرق سوز شدن پوست جلوگیری می‌کند.
  • برخی لباس‌های ورزشی با داشتن حلقه بر روی شست و کشیده شدن آستین تا ابتدای انگشت‌های دست مانند دستکش عمل می‌کند که از پوست این قسمت از دست در مقابل سرما و همچنین آفتاب محافظت می‌کند.
  • داشتن پنل های مشبک در قسمت‌هایی از لباس که نسبت به سایر قسمت‌ها گرم‌تر هستند و بیشتر عرق می‌کنند به دلیل داشتن منفذ موجب خنک شدن بدن می‌شود. این ویژگی در هوای گرم می‌تواند بسیار خوب باشد و از کاهش کیفیت و توان شما برای ورزش جلوگیری کند.
  • لباس مناسب ورزش در فضای آزاد خصوصا در شب بهتر است دارای رنگ‌هایی روشن و شب‌نما باشد. به این ترتیب دیدن شما را در شب برای رانندگان راحت تر کرده و احتمال آسیب دیدن شما را کاهش می‌دهد.
  • لباس‌های ورزشی مخصوص دویدن را معمولا بدون درز و یا با درز کمتری می‌سازند تا در هنگام دویدن و فعالیت ورزشی موجب ناراحتی پوست شما نشود.
  • داشتن جیب برای لباس‌های ورزشی در فضای آزاد بیرون از خانه، برای قرار دادن وسایلی مثل گوشی تلفن همراه، کلید یا کارت‌های بانکی و شناسایی ضروری است. جیب‌های شلوارک های ورزشی مردانه شرافیت  طوری طراحی شده است که از افتادن این وسایل جلوگیری می‌کند و در برخی موارد نیز مخفی است.

انواع لباس مناسب دویدن و ورزش در فضای آزاد

حال که به اهمیت داشتن یک لباس ورزشی مردانه و زنانه مناسب برای ورزش در فضای آزاد و ویژگی‌های آن پی بردیم، بد نیست که بدانیم انواع لباس‌های مناسب ورزش در فضای آزاد با توجه به متفاوت بودن نوع پوشش زنان و مردان در ایران چه لباس‌هایی هستند.

انواع لباس مناسب ورزش در فضای آزاد برای آقایان

معمولا مردها برای پوشیدن لباس ورزشی در فضای آزاد محدودیت کمتری دارند و انتخاب‌های متنوعی در پوشیدن لباس دارند. می‌توان انواع لباس ورزشی مردانه مناسب برای ورزش در فضای آزاد را شامل موارد زیر دانست: 

  1. شلوارک ورزشی مردانه

شلوارک ورزشی مردانه با داشتن جنسی منعطف و سبک برای فعالیتی مانند دویدن بسیار مناسب هستند. یک نوع از آن شلوارک لگ دار مردانه است که داشتن ویژگی‌هایی مثل سبکی، سرعت بالا در خشک شدن پارچه و جیب مخصوص گوشی که در لگ زیرین شلوارک قرار داده می‌شود، آن را برای ورزش در فضای آزاد بسیار مناسب می‌کند. برای خرید لباس ورزشی شرافیت می‌توانید به سایت sherafit.com مراجعه کنید.

شلوار ورزشی معمول‌ترین نوع لباس برای ورزش در فضای آزاد است که همراه با یک تیشرت ورزشی مردانه مناسب، یک تیپ اسپرت و راحت برای ورزش شما در فضای آزاد را ایجاد می‌کند. یک نوع از آن نیز لگ ورزشی مردانه است که برای فعالیت‌های ورزشی مثل پیاده‌روی و دویدن مناسب‌تر است.

رکابی ورزشی یا تاپ آستین حلقه ورزشی که از جنس پارچه‌هایی مانند پلی‌استر و نایلون ساخته شده اند برای ورزش در فضای آزاد مناسب هستند. این نوع لباس برای مردانی که می‌خواهند زیبایی اندامشان را نیز نشان بدهند گزینه مناسب‌تری است.

انواع لباس مناسب ورزش در فضای آزاد برای خانم‌ها

لباس‌های ورزشی زنانه مناسب برای ورزش در فضای آزاد به دلیل رعایت حجاب اسلامی باید دارای ویژگی‌های خاص باشد و با وجود پوشیده بودن راحت و آزاد باشد. می‌توان انواع لباس ورزشی زنانه مناسب برای ورزش در فضای آزاد را شامل موارد زیر دانست:

  1. مانتو ورزشی زنانه

یکی از انواع لباس‌های ورزشی مناسب برای زنان مانتو ورزشی زنانه است. این مانتوها طوری طراحی شده‌اند که علاوه بر پوشش مناسب برای ورزش در فضای آزاد راحتی و انعطاف نیز به همراه دارند. این مانتوها را می توان با یک لگ ورزشی زنانه ست کرد و یک دست لباس ورزشی زنانه مناسب برای فضای آزاد داشت.

یکی از پوشش‌هایی که داشتن آن برای زنان برای فعالیت ورزشی در فضای آزاد ضروری است مقنعه یا اسکارف ورزشی است که علاوه بر پوشاندن موی سر، مانع از فعالیت‌های ورزشی آزادانه و راحت زنان نمی‌شود. علاوه بر این، داشتن یک ساک ورزشی شرافیت در اندازه‌ای مناسب می‌تواند برای نگهداری وسایل همراهتان، شما را از داشتن هر چیز دیگری برای ورزش در فضای آزاد بی نیاز کند.

سخن آخر

 یکی از مهم‌ترین موارد برای ورزش کردن مخصوصا در فضای باز برای خانم‌ها و آقایان انتخاب لباس مناسب است و شاید یک دغدغه برای ورزشکاران باشد. ما برای حل این دغدغه به شما خرید لباس ورزشی شرافیت را پیشنهاد می‌کنیم. در سایت این فروشگاه به آدرس sherafit.com  می‌توانید انواع لباس مناسب ورزش در فضای آزاد را با قیمت‌های مناسب و کیفیت بالا خریداری کنید.