فوتبال و فوتسالورزش > فوتبال ایران

قول قهرمانی کار نکونام را سخت کرد/شکست پرسپولیس دور از دسترس نیست


به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال استقلال در شرایطی خود برای برگزاری دربی صد و چهارم برابر پرسپولیس آماده می‌کند که در آخرین دیدار خود در لیگ برتر برابر نساجی مازندران به تساوی رسید و دو امتیاز مهم را از دست داد تا نتیجه دربی در سرنوشت کادر فنی این تیم تأثیرگذار باشد.

اشتباهات بازیکنان استقلال تأثیرگذار بود

علی جباری در گفت و گو با خبرنگار مهر و در خصوص تساوی استقلال برابر نساجی گفت: مدتهاست که استقلال نتوانسته نساجی را شکست دهد و هنوز خاطرات فصل گذشته در ذهن هواداران استقلال باقی مانده است. آبی‌ها در شرایطی به مصاف نساجی رفتند که دربی را هم پیش رو دارند و احتیاط هم در دستور کار آنها بود که بازیکنان با کارت قرمز رو به رو نشوند که این اتفاق افتاد و چشمی دربی را از دست داد.

اشتباهات استقلال در این دیدار زیاد بود و همین اتفاق باعث شد که بازی را با برد به پایان نرساند. اگرچه با وجود «وی ای ار» باز هم شاهد اشتباهات داوری بودیم اما عملکرد تعدادی از بازیکنان استقلال هم باعث نتیجه بدست آمده شد و حالا استقلال اگر می‌خواهد از حاشیه و فشار بیرون بیاید باید دربی را با برد به پایان برساند.

قول قهرمانی کار نکونام را سخت کرد/شکست پرسپولیس دور از دسترس نیست

قول قهرمانی کار را سخت کرده است

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نکونام و تیمش تحت فشار زیادی هستند خصوصاً سرمربی که قول قهرمانی هم داده و هنوز نتوانسته نتایج خوبی بگیرد و این مسئله مدیران و هواداران استقلال را ناراحت کرده و مشخص نیست اگر نتیجه مطلوب در دربی بدست نیاید چه اتفاقی خواهد افتاد. بنابراین اعتقاد دارم در این شرایط سخت همه از تیم حمایت کنند تا کادر فنی و بازیکنان با آرامش وارد دربی شده و پیروز از زمین خارج شوند هواداران باید از تیم حمایت کنند و اجازه ندهند حاشیه و دو دستگی بوجود بیاید.

شکست پرسپولیس دور از دسترس نیست

کارشناس فوتبال در ادامه تاکید کرد: دربی با تمام بازی‌ها تفاوت دارد و هیچ یک از دو تیم نمی‌توانند خود را از پیش برنده بدانند. استقلال نباید اشتباه فاحش داشته باشد. در چند بازی گذشته استقلال دچار اشتباهات بچه گانه شد و دروازه اش باز شد بنابراین آنها باید از تجربه خود استفاده کرده و اشتباهات را به حداقل برسانند ضمن اینکه کادر فنی هم باید با یک ترکیب ایده آل به میدان برود و اصرار نداشته باشد که بازیکنی بازی کند که در چند هفته اخیر عملکرد خوبی نداشته است.

دیدار سرخابی‌ها «دربی باز» می‌خواهد

جباری که تجربه حضور در چند دربی را دارد گفت: حساسیت این بازی زیاد است و هر کس بگوید این بازی یک دیدار معمولی است حرف درستی نزده است. تیمی برنده این دیدار خواهد شد که چند فاکتور را رعایت کند. اول حفظ آرامش و خونسردی است. دوم تحت شرایط جو بازی قرار نگرفتن است و بازیکن باید در خدمت تیم باشد. سوم به صفر رساندن اشتباهات است. هر تیمی که دچار اشتباه شود تاوان آن را پس خواهد داد و مهاجمان باید از موقعیت‌های بدست آمده نهایت استفاده را برده و فرصت سوزی نکنند. یادمان باشد نیمه دوم نیمه مربیان است و کادر فنی باید برای نیمه دوم برنامه‌های زیادی داشته باشد تا بتواند نتیجه را تغییر دهد. دربی بازی خاصی است و دربی بازها می‌توانند نقش مهمی در این بازی داشته باشند.

قول قهرمانی کار نکونام را سخت کرد/شکست پرسپولیس دور از دسترس نیست

امیدوارم دربی جنجالی نشود

وی با اشاره به حساسیت دیدار گفت: این بازی با توجه به شرایط دو تیم و اتفاقاتی که در هفته‌های قبل رخ داده می‌تواند جنجالی هم بشود اما امیدواریم دو تیم فقط به فکر یک بازی جوانمردانه باشند و از حاشیه دوری کنند. داور هم می‌تواند در مدیریت بازی عملکرد خوبی داشته باشد و اجازه ندهد مدیریت بازی از دست او خارج شود و کار به جنجال کشیده شود.

پیش بینی سخت است

جباری در پاسخ به این پرسش که چه نتیجه آیی در این دیدار رقم خواهد خورد گفت: بعنوان کسی که سال‌ها در استقلال بازی کردم دوست دارم آبی‌ها برنده شوند اما چون حساسیت بازی بالاست و دوتیم نمی‌خواهند امتیاز از دست بدهند اعتقاد دارم هر تیمی که دچار اشتباه نشود و از موقعیت‌ها استفاده کند بطور حتم برنده از زمین خارج خواهد شد و امیدوارم که استقلال سربلند از زمین بیرون بیاید و دل هوادارانش را هم شاد کند.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه