دسته‌بندی نشده

حجاب خط قرمز ماست/ استقرار گشت‌های پلیس مقطعی نخواهد بود



به گزارش ایسنا، سردار قاسم رضایی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه قزوین گفت:‌ ما مدیون شهدا و امامین انقلاب هستیم و باید همواره خدا را بابت نعمات و برکات انقلاب شاکر باشیم. مردم استان قزوین دارای فرهنگ دینی و مذهبی هستند و حدود سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند که این سرمایه بسیار عظیم و ممتازی برای این استان است.

جانشین فرمانده‌ کل انتظامی کشور ادامه داد:‌ همکاران ما در انتظامی استان به‌ صورت شبانه‌روزی اقدامات شایسته‌ای انجام می‌دهند که این اقدامات باعث شده استان قزوین رتبه بالایی را در سطح کشور در حوزه‌های مختلف مانند کاهش ترافیک یا ناهنجاری‌هایی از قبیل سرقت، برخورد با اراذل و اوباش و رسیدگی به دادخواهان در موضوعات مختلف داشته باشد. با این حال برآورد ما این است، استانی با این سطح از فرهنگ درگیری کمتری در حوزه مشکلات اجتماعی داشته باشد.

موضوع جدی امروز بحث عفاف و حجاب است

وی بیان کرد: موضوع جدی امروز جامعه، بحث عفاف و حجاب است، امروز دشمن، اصل انقلاب را نشانه گرفته و مباحث مهمی از قبیل خانواده، غیرت مردان و نجابت زنان ما را مورد هدف قرار داده است و برای ناکام گذاشتن دشمن همگی باید دست در دست دهیم؛ ائمه محترم جمعه و روحانیت معزز همواره موضع‌گیری‌های بسیار خوبی را در این حوزه در خطبه‌های نماز جمعه داشته و دارند.  دستگاه‌های مختلفی در حوزه عفاف و حجاب نقش دارند، اما متأسفانه برخی از آن ها در انجام وظایف خود کوتاهی کرده‌اند، در این حوزه باید همه به صحنه بیایند تا این ناهنجاری‌ها مدیریت و مهار شود.

رضایی با اشاره به بیانات فرمانده کل قوا و تاکید ایشان به حرام سیاسی و حرام شرعی بودن کشف حجاب گفت: زمانی که صحبت از حرام شرعی باشد یعنی همه باید اقدام به امر به معروف و نهی از منکر کنند، حرام سیاسی هم یعنی دشمنان نظام ما را مورد هدف قرار داده‌اند، دشمنانی که هیچگاه در دشمنی خود کوتاهی نکرده و این بار با تمام قوا در این حوزه وارد عمل شده اند.

محور کاری ما در ابتدا تذکر لسانی است

جانشین فرمانده فراجا تصریح کرد:‌ محور کاری ما در ابتدا تذکر لسانی است و آمارهای به‌دست آمده نشان می‌دهد بیش از 50 درصد از افراد بدحجاب‌ به درستی متوجه قبح این موضوع نیستند اما وقتی این مسئله برای آن ها تبیین می‌شود عذرخواهی کرده و رعایت می‌کنند. همچنین بر اساس برآوردهای بدست آمده کمتر از دو تا سه درصد از کشف حجاب‌ کنندگان  با قصد و نیت مبارزه با نظام اقدام به این کار کرده یا با شبکه های معاند و سرویس‌های آن‌ها در ارتباط بوده‌اند، که گاها تعدادی از آن ها اقدام به تهیه خوارک و ساخت فیلم و کلیپ هایی برای آن ها کرده‌اند، مطمئنا برخورد قانونی با این قبیل از افراد به‌ صورت جدی و ویژه خواهد بود.

استقرار گشت‌ها مقطعی نخواهد بود

وی تصریح کرد: ما امروز تکلیف‌ مدارانه به این موضوع نگاه می‌کنیم و استقرار گشت‌ های ما مقطعی نخواهد بود، چرا که محافظت از ارزش‌ها و بنیان خانواده در هر شرایطی لازم است.

بر اساس اعلام پایگاه خبری پلیس، رضایی خاطرنشان کرد: مردم اصیل قزوین اغلب مذهبی بوده و برابر گزارش‌ های واصله، وضعیت این استان در حوزه عفاف و حجاب مطلوب است. حجاب خط قرمز ماست، اکنون که کار به این بزرگی و حساسیت توسط نیروی انتظامی آغاز شده است. حمایت‌های قشر ارزشی می‌تواند در فعالیت‌های ما مؤثر باشد، انتظامی خود را در حوزه عفاف و حجاب فدایی می‌داند و اجازه نمی‌دهد دشمن به هدف خود برسد.

انتهای پیام

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه