فوتبال و فوتسالورزش > فوتبال ایران

فوتسال ایران می تواند از سد مراکش عبور کند/ انتقاد از نیمه اول!


به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتسال ایران به دنبال پیروزی ۴ بر یک برابر فرانسه در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان با ۹ امتیاز و به عنوان صدرنشین راهی مرحله یک هشتم نهایی شد و در این مرحله باید به مصاف مراکش برود.

اما حواشی این دیدار و به خصوص تمایل دو تیم به عدم کسب نتیجه برای قرار گرفتن در رده دوم و حضور در سمت راحت تر جدول موجب شده بود در نیمه اول شاهد یک دیدار سرد و پراشتباه باشیم. اما در نیمه دوم تیم ایران تصمیم گرفت بازی خودش را انجام دهد و در نهایت هم به برتری رسید.

اسماعیل تقی پور، سرمربی پیشین تیم فوتسال مس سونگون، در گفت و گو با خبرنگار مهر به بررسی شرایط تیم ملی در دیدار با فرانسه و همچنین دیدار بعدی ایران برابر مراکش پرداخت.

وی در خصوص این دیدار گفت: هر دو تیم می‌خواستند به عنوان تیم دوم صعود کنند. نیمه اول به شکلی بود که هر دو تیم نمی‌خواستند به گل برسند. اما در نیمه دوم کادر فنی ایران دید در شأن تیم ما نیست که به این شکل بازی کنند و دیدیم توانستیم فرانسه را به راحتی شکست دهیم و به عنوان تیم اول به دور بعد صعود کنیم. اما فرانسه که با نتیجه تساوی هم به خواسته خود می‌رسید تلاشی در این بازی برای پیروزی انجام نداد.

فوتسال ایران می تواند از سد مراکش عبور کند/ انتقاد از نیمه اول!

وی گفت: من تفکرات وحید شمسایی را می‌شناسم. در نیمه دوم گفت که دیگر مهم نیست با چه تیمی بازی خواهیم کرد و برای گلزنی تلاش کردیم. نباید فراموش کنیم که تیم ملی مراکش در حد و اندازه‌های ایران نیست و نباید از این تیم بترسیم. نفرات تیم ما بهترین‌های جهان هستند و با توجه به صلابتی که تیم ایران دارد نه تنها مراکش حریف ما نیست بلکه می‌توانیم به جمع ۴ تیم برتر راه پیدا کنیم.

وی ادامه داد: یکی از خوبی‌های دیدار با فرانسه این بود که در زمان زیادی از بازی دست به پاورپلی زدیم و این شکل از بازی را هم تمرین کردیم و ترس تیم ملی از این بابت ریخت.

اسماعیل تقی پور در خصوص تیم مراکش گفت: ما قبلاً چندین بار در دیدارهای دوستانه و رسمی با مراکش بازی کرده ایم. تیم خوبی است و اینکه بگوییم به راحتی از سد این تیم عبور خواهیم کرد درست نیست. مراکش تیم با برنامه‌ای است و باید از همان ابتدا با قدرت با این تیم رو به رو شویم و تیم از پیش بازنده ای نیست. اما با برنامه‌ای که داریم و انگیزه بازیکنان می‌توانیم به راحتی از این مرحله عبور کنیم.

وی گفت: هرچند بازی با تیم ملی فوتسال تایلند از مراکش راحت تر بود اما آنچه که در نیمه اول بازی با فرانسه دیدیم هم در شأن تیم ما نبود و از شانس بد ما تیم فرانسه هم تمایلی نداشت که در این بازی نتیجه بگیرد و همین باعث شد که نیمه اول بازی بد دیده شود.

این کارشناس فوتسال گفت: اما در نیمه دوم یک نمایش خوب از تیم ملی دیدیم و دیگر مهم نبود که به عنوان تیم اول صعود کنیم یا دوم. با درایت کار خودمان را کردیم و با بهترین نتیجه و بهترین تفاضل به سمت قهرمانی حرکت کردیم. تیم ما نشان داد فرانسه با وجود هزینه‌هایی که انجام داده باز هم از تیم ما ضعیف‌تر است و به هر شکلی هم که بازی می‌کرد باز هم ما می‌توانستیم این تیم را شکست دهیم.

وی در خصوص مدعیان قهرمانی در این دوره از مسابقات گفت: در این دوره از جام جهانی همه تیم‌ها پوست اندازی کرده اند. آرژانتین نشان داده که هنوز به آمادگی کامل نرسیده است و راحت گل می‌خورد. اما برزیل و پرتغال در بین تیم‌های دیگر آماده‌تر هستند. قزاقستان هم تیمی است که متکی به دروازه بان بازی می‌کند و سبک متفاوتی ارائه می‌دهند. اما برزیل و پرتغال کاملاً فوتسالی بازی می‌کنند و شانس زیادی برای رسیدن به فینال دارند.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه