اقتصادی > اقتصاد کلان

فشار مالیاتی کم شد/ معافیت ۲۰۰ میلیون تومانی مشاغل


به گزارش ایسنا، دولت چهاردهم در جریان انتخابات و پس از رای آوردن مسعود پزشکیان پالس‌هایی برای کاهش مالیات به جامعه مخابره کرد. تاکید رییس‌جمهور در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بر موضوعاتی همچون کاهش فقر، بیکاری و بی‌عدالتی این مفهوم را می‌رساند که یکی از راهکارهای اجرای این اهداف، کاهش فشار مالیاتی از اقشار پایین است.

علی طیب‌نیا ـ مشاور عالی رییس‌جمهور – نیز اعلام کرده بود در حوزه مشاغل باید معافیت مالیاتی را به سه برابر افزایش دهیم. معافیت حقوق بگیران نیز باید به دو برابر ارتقا یابد و سالانه متناسب با تورم تعدیل یابد؛ موضوعی که وزیر اقتصاد نیز با آن موافقت کرده است.

در روزهای اخیر عبدالناصر همتی ـ‌ وزیر اقتصاد – بیان کرد فشار مالیاتی باید  از دهک‌های پایین جامعه برداشته شود. همتی در همایش مدیران مالیاتی کشور گفت که با توجه به تورم و شرایط اقتصادی نباید از مشاغل خرد مالیات گرفت و مالیات در این بخش را باید عملاً به حداقل رساند.

او امروز اعلام کرد که معافیت مالیاتی درآمد سالانه اصناف و مشاغل در لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ به میزان ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

فشار مالیاتی کم شد/ معافیت ۲۰۰ میلیون تومانی مشاغل

وزیر اقتصاد با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: با تصویب امروز دولت و بر اساس وعده رئیس جمهور، میزان معافیت مالیاتی درآمد سالانه مشمول مالیات اصناف و مشاغل در لایحه بودجه ۱۴۰۴، با ۱۰۰ درصد افزایش نسبت به سال جاری به ۲۰۰ میلیون تومان رسید.

انتهای پیام

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه