ورزشی > فوتبال، فوتسال

عملکرد گاریدو در داربی‌های مختلف/ ۵۰ درصد پیروزی



عملکرد گاریدو در داربی‌های مختلف/ ۵۰ درصد پیروزی

به گزارش ایسنا، خوان کارلوس گاریدو سرمربی پرسپولیس چهارشنبه باید در داربی ۱۰۴ مقابل استقلال قرار بگیرد. او پیش از این تجربه‌ سرمربیگری در کشورهای مختلف و داربی‌های بزرگی از جمله داربی مراکش و مصر را در کارنامه داشته است. در آستانه داربی تهران به بررسی آمار و سوابق او در این مسابقه خاص می پردازیم.

عملکرد گاریدو در داربی‌های کشور های مختلف

خوان کارلوس گاریدو در مجموع ۱۴ بازی داربی در کشورهای مختلف تجربه کرده است. از این میان، او موفق به کسب ۴ پیروزی، ۷ تساوی و ۳ شکست شده است. این آمار نشان‌دهنده تجربه نسبتاً خوب او در مواجه با فشار و حساسیت‌های این نوع مسابقات است. گاریدو در کشورهای مصر، اسپانیا، الجزایر و مراکش روی نیمکت‌های مختلف در داربی حاضر شده و نکته جالب‌تر اینکه در کشور مراکش روی نیمکت هر دو رقیب در داربی نشسته است.

نتایج گاریدو در داربی اسپانیا

شروع کار گاریدو در داربی‌ها به ایالت والنسیا در کشور اسپانیا و داربی لاکومونیات بازمی‌گردد. این داربی بین دو تیم ویارئال و والنسیا برگزاری می‌شود و گاریدو به عنوان سرمربی تیم ویارئال در این شهرآورد ۵ بازی را در کارنامه خود به ثبت رسانده و حاصل کارش در این بازی‌ها، یک شکست ۵ بر صفر، دو پیروزی با نتایج ۴ بر ۲ و ۲ بر صفر و دو تساوی صفر بر صفر و یک بر یک بوده است.

گاریدو در مراکش طعم برد، تساوی و شکست را چشید

بیشترین حضور گاریدو در داربی‌های خارج از اسپانیا، مربوط به کشور مراکش بین دو تیم وداد و راجا کازابلانکا بوده و نکته جالب اینکه در کارنامه او هدایت هر دو تیم دیده می‌شود. گاریدو به عنوان سرمربی راجا ۳ داربی را پشت سر گذاشته و از این سه بازی یک شکست، یک تساوی و یک برد را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. او یک بار هم در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ هدایت تیم وداد مراکش را در داربی به عهده داشت که آن بازی با تساوی ۲ بر ۲ به اتمام رسید.

پیروزی در داربی قاره سیاه در ضربات پنالتی

پس از اسپانیا و مراکش، او به عنوان سرمربی تیم الاهلی مصر انتخاب شد و در بزرگ‌ترین داربی قاره سیاه میان الاهلی و الزمالک حضور داشته است که حاصل کارش در این دیدارها دو تساوی و یک برد بوده که پیروزی او به برتری ۵ بر ۴ در ضربات پنالتی فینال جام حذفی کشور مصر بازمی‌گردد.

گاریدو بدون برد در داربی الجزایر

گاریدو آخرین بار به عنوان سرمربی باشگاه فوتبال اتحاد الجزایر در داربی الجزایر که بین دو تیم مولودیه و اتحاد برگزار می‌شود، حضور داشته است و حاصل عملکردش در دو بازی، یک شکست یک بر صفر و یک تساوی صفر بر صفر بوده است. 

گاریدو با این آمار نشان داده مربی با تجربه‌ای است و درصد بردهایش بالاست. با توجه به آمار گاریدو در داربی‌های کشورهای مختلف دوران خوب او در اسپانیا بود در حالی که شکست سنگینی برابر والنسیا داشت اما در ادامه پیروزی‌های پرگلی مقابل اونای امری، سرمربی والنسیا به دست آورد.

سرمربی پرسپولیس روز چهارشنبه اولین داربی خود را در ایران تجربه خواهد کرد. ایوب العملود و مرتضی پورعلی گنجی به دلیل مصدومیت احتمالا به داربی نمی‌رسند. اوستون اورونوف و الکسیس گندوز هم در دیدار قبلی پرسپولیس مقابل آلومینیوم احساس ناراحتی کردند و اورونوف بین دو نیمه از زمین بازی خارج شد ولی گندوز درون دروازه ماند، با توجه به این موضوع باید دید که گاریدو با این شرایط کارش مقابل استقلال سخت می‌شود یا بدون دغدغه به داربی ۱۰۴ می‌رود.

انتهای پیام

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه