بازار

عمر کابینت آشپزخانه انزو چقدر است؟

ماندگاری و عمر کابینت آشپزخانۀ انزو یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که کابینت انزو را در اولویت انتخاب قرار می دهد. یکی از مزایای کابینت انزو، طراحی متفاوت و کیفیت بالای این نوع کابینت است. همچنین دوام و عمر مفید این نوع کابینت ها از مزایای مورد توجه در یک انتخاب مطمئن برای آشپزخانه است. به طور کلی می توان گفت نوع ساخت و شیوۀ نگهداری بر طول عمر کابینت ها تاثیر مستقیم دارد. ماندگاری کابینت های انزو به عوامل مختلفی بستگی دارد. از مهم ترین عوامل می توان به نوع ساخت، کیفیت و ضخامت متریال به کار رفته اشاره کرد. نوع روکش (پی وی سی یا رنگ آمیزی)، نوع و کیفیت چسب استفاده شده هم در ماندگاری نقش دارند. کیفیت ورق ام دی اف، نگهداری صحیح از کابینت، ضربه نخوردن و نحوۀ استفاده از دیگر عوامل تأثیرگذار است. انواع کابینت های انزو که از کیفیت استانداردی برخوردار باشند، می ‌توانند بیش از بیست سال عمر کنند.

انواع کابینت انزو

روکش در کابینت آشپزخانه انزو می تواند از نوع پی وی سی و یا رنگ آمیزی باشد. با توجه به نوع رنگی که استفاده می شود، می توان آن ها را به سه نوع پولیشی، پلی اورتان مات یا براق و با رنگ پلی استر یا نیم پلی استر تقسیم کرد. کابینت های انزو پولیشی به دلیل مقاومت و استحکام بالا، طول عمر بیشتری نسبت به انواع دیگر دارند. این نوع کابینت ها در برابر رطوبت و خراشیدگی مقاومت بالایی دارند و در صورت آسیب و ایجاد خط و خش به سادگی ترمیم می شوند. همچنین در برابر اشعۀ فرابنفش مقاومت بالایی دارند. رنگ در کابینت های انزو پلی اورتان ماندگاری بالایی دارد. این نوع کابینت در برابر نور خورشید، رطوبت، ضربه و خراشیدگی بسیار مقاوم هستند. کابینت های انزو با رنگ پلی استر در برابر رطوبت، نور خورشید و خط و خش تا حدودی مقاوم  هستند.

ویژگی های کابینت انزو

در بالا به ذکر و بررسی انواع کابینت های Enzo پرداختیم و در ادامه به ذکر ویژگی های کلی این سبک کابینت می پردازیم:

دارای سبک نئو کلاسیک، تلفیقی نوین از معماری مدرن و کلاسیک

دارای یونیت یا بدنه ی ام دی اف

دارای درب های ام دی اف خام با ضخامت های گوناگون ( CNC کاری شده )

دارای یراق بلوم یا فانتونی

دارای رنگ پلی اورتان، پلی استر یا نیم پلی استر

دارای ورقه های ام دی اف با ضخامت ۲۵ میلی متری

مزایای کابینت انزو

کابینت انزو یکی از بهترین گزینه ها برای انتخاب کابینت آشپزخانه است. از مزایای کابینت انزو می توان به طول عمر بالا، طراحی زیبا، مقاومت در برابر حرارت اشاره کرد. رطوبت و استحکام زیاد این نوع کابینت به دلیل قطور بودن درب ها و ضخامت بیشتر ورق ها از دیگر مزایای این نوع کابینت می باشد. ضخامت درب در کابینت انزو، بیست و پنج میلی متر است که باعث مقاومت بیشتر در برابر ضربه می شود. همین مزیت یکی از عواملی است که ماندگاری و عمر کابینت آشپزخانۀ انزو را بیشتر می کند. قطر زیاد درب ها به دلیل عمق زیاد نقش هایی است که روی آن ها حکاکی می شود. این موضوع یکی از عواملی است که سبب زیبایی در طراحی این نوع کابینت شده است. سی ان سی لبۀ درب ها زیبایی بیشتری را به این نوع کابینت می دهند. مقاومت این نوع کابینت در برابر ضربه، خراشیدگی، فشار و حرارت از دیگر مزایای این نوع کابینت است.

  معایب کابینت انزو

کابینت های انزو همانند بسیاری از مدل های دیگر با اینکه مزایای بسیاری دارند، دارای معایب متعددی نیز هستند که از آن ها به عنوان معایب کابینت های ممبران نیز یاد می شود:

وابستگی زیبایی و کیفیت کابینت به مهارت سازنده: نقش سازنده در انواع دیگر کابینت کم تر بوده در حالی که در ساخت کابینت های انزو مهارت کابینت ساز نقش تعیین کننده ای دارد.

نیاز به مراقبت های ویژه: به دلیل آسیب پذیر بودن نسبت به ضربه یا اجسام تیز خیلی زود خش می گیرند.

آسان نبودن تعمیر: به این دلیل که امکان پیدا کردن مشابه طرح و رنگ دقیق به آسانی ممکن نیست.

عوامل موثر بر قیمت کابینت آشپزخانه انزو

به طور کلی می‌توان گفت که قیمت کابینت انزو به کیفیت ساخت و رنگ آن وابستگی دارد که البته موارد موثر دیگری نیز وجود دارد که به آن ها اشاره نموده ایم:

حجم پروژه

تعداد ستون و سر ستون

نحوه ی طراحی: ساده یا پر کار بودن طرح

کیفیت یراق مصرفی: به کارگیری یراق آلات ایرانی یا خارجی

کیفیت رنگ مصرفی: به کارگیری رنگ ایرانی یا رنگ خارجی

نوع رنگ آمیزی: مکانیزه ( با ماشین آلات پیشرفته ) یا دستی

نوع رنگ مصرفی: پلی اورتان سوپر براق، پلی اورتان پولیشی، پلی استر براق و پلی استر پولیشی

لیست قیمت کابینت انزو سالانه و با توجه به تورم تغییر می کند، برای اطلاع از قیمت هر متر کابینت بهتر است از مجموعه های مختلف استعلام قیمت بگیرید و با یک دیگر مقایسه کنید تا بتوانید قبل از خرید تصمیم درست و به صرفه بگیرید

نوشته های مشابه