اقتصادی > عمران و اشتغال

ظرفیت بالای اشتغال در تعاونی‌های فرش/وجود ۱۵ هزار تحصیلکرده در حوزه فرش دستباف



ظرفیت بالای اشتغال در تعاونی‌های فرش/وجود ۱۵ هزار تحصیلکرده در حوزه فرش دستباف

عبدالله بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالای بخش تعاون در کشور به ویژه در حوزه اشتغال گفت: در حال حاضر نزدیک به ۱۵ هزار نفر کارشناس و کارشناس ارشد در رشته فرش دستباف در کشور وجود دارد که دارای مدرک دانشگاهی هستند.

وی افزود: یکی از برنامه‌های ما در سند راهبردی فرش، استفاده از ظرفیت و پتانسیل نیروهای علمی کشور است و تلاش داریم از ظرفیت ۱۵ هزار نفری فارغ التحصیلان در امر تولید استفاده و درآمدزایی کنیم.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف اضافه کرد: اگر نیروهای علمی و نخبه به بدنه سنتی و تجربی قالیبافان و بافندگان فرش دستباف تزریق شوند می‌توان تعاونی‌های بزرگ و توانمند در عرصه اقتصاد را تشکیل داد.

بهرامی در عین حال با بیان اینکه مردم به تعاون و مشارکت جمعی علاقمندند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بزرگترین شبکه حمل و نقل کشور متعلق به تعاونی‌های حمل و نقل است و تاسیس تعاونی‌های مصرف و مسکن نیز گام موثری در جهت تامین مایحتاج و نیازهای ضروری مردم و کمک به خانه‌دار شدن آحاد جامعه است.

وی درعین حال از فعالیت ۱۰۰۰ تعاونی فرش دستباف در کشور خبر داد و بیشترین میزان پراکندگی تعاونی‌ها را مربوط به شهرهای آذربایجان شرقی و غربی، تهران، البرز، مشهد و اصفهان دانست.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف با اشاره به بالا بودن ظرفیت اشتغال در تعاونی‌های فرش گفت: در برخی استان‌ها ظرفیت تولید بالاست و به همان نسبت تشکل‌های تعاونی بیشتر است اما در حال حاضر در تمام استان‌های کشور شبکه بزرگ تعاونی‌ها وجود دارد.

بهرامی به منظور توسعه کسب و کارهای خرد و خانگی در حوزه تعاونی تاکید کرد: با مدیریت، آموزش و بازاریابی می‌توان تولیدات کیفی و مقرون به صرفه که ارزش افزوده بیشتری داشته باشد و برای بافندگان درآمدزایی کند به بازار عرضه کرد.

انتهای پیام

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه