آخرین اخبار

این بازیکن معمولی نباید فکر کند همیشه در تیم ملی هست | آقای قلعه نویی از ژاپن چند تا می‌خوریم؟



به گزارش همشهری آنلاین ابراهیم قاسمپور بازیکن سابق تیم ملی درباره تساوی تیم ملی مقابل ازبکستان در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ اطهار کرد: تیم ملی بازی خوبی را انجام نداد. تیمی که با دو گل پیش است نباید اینگونه دو گل دریافت کند و بازی به تساوی برسد. بازیکنان ما از نظر سنی بسیار بالا هستند و این قطعا در آینده مشکل ساز خواهد شد.

خوش شانس بودیم که نباختیم

او ادامه داد: مقابل ازبکستان دو نیمه متفاوت داشتیم. نیمه اول نسبتا خوب بودیم و به دو گل رسیدیم اما در نیمه دوم خوب نبودیم. چرا باید تیمی که از نظر تجربه در سطح بالایی قرار دارد عقب زمین بازی کند و به لاک دفاعی برود و چشم به ضد حملات داشته باشد. باید بگویم خیلی خوش شانس بودیم که گل سوم را دریافت نکردیم که بازنده شویم.

بازیکن سابق تیم ملی درباره تعویض‌های کادرفنی تیم‌ملی بیان کرد: فوتبال آبستن حوادث است. ما در کنار تیم ملی نیستیم که شرایط روحی و روانی بازیکنان با خبر باشیم اما در فوتبال زمانی که با دو گل جلو هستید باید تعویض کنید که از لحاظ عملکردی تیم بهتر شود اما متاسفانه هیچ کار مثبتی در تیم ملی در نیمه دوم ندیدیم. برای فوتبال ایران قشنگ نیست که در بازی برده مقابل ازبکستان به تساوی برسید.

اگر ژاپن حریفمان بود

قاسمپور افزود: ما باید بازی را کنترل می‌کردیم اما نه در یک سوم خط دفاعی. تیم ازبکستان پرس خوبی را انجام داد و با بازیسازی به موقع توانست دو گل خورده را جبران کند و این نشان می‌دهد ما در خط دفاع هم ضعف داریم که باید برای بازی‌های آینده نسبت به رفع آن اقدام شود. این اولین محک جدی تیم ملی بود. ازبکستان تیم درجه یک آسیا نبود و ما اگر بخواهیم اینگونه جلوی ژاپن که به آلمان ۴ گل زده بازی کنیم چه کاری باید انجام بدهیم. این گونه بازی کردن کار ما را سخت تر خواهد کرد. ما در کل در جام جهانی مشکلی نخواهیم داشت زیرا از آسیا ۸ تیم صعود می‌کند اما در جام ملتها شرایط اینگونه نخواهد بود و با یک اشتباه تنبیه می‌شوید و در نهایت از مسابقات کنار خواهید رفت. خیلی باید با تمرکز بالاتری در زمین ظاهر شویم و کمتر اشتباه کنیم.

او درباره تنبیه انضباطی نوراللهی توسط کادرفنی تیم ملی بیان کرد: نمی خواهم عملکرد کسی را زیر سوال ببرم. نوراللهی یک بازیکن عادی است و بزرگتر از این بازیکن هم نباید همیشه فکر کند که در تیم ملی حضور خواهد داشت. هر بازیکنی خلاف میل سرمربی باشد نباید جایی در تیم ملی داشته باشد.

بازیکن سابق تیم ملی در پایان گفت: باید نفرات جوان به تیم ملی تزریق شود زیرا در غیر این صورت تا ۲ ،۳ سال آینده با کنار رفتن این نسل بازیکن جوانی نخواهیم داشت که اضافه شود. کادرفنی تیم ملی باید خیلی از نفرات را کنار بگذارد و تا جام جهانی و در کوتاه مدت اگر بازیکن جوانی بود از او استفاده کند تا تجربه کسب کند.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع همشهری آنلاین

نوشته های مشابه