آخرین اخباراخبار ورزشی > فوتبال ايران

صدای ما را از آسیا می‌شنوید؛ چرا AFC اینقدر عجیب و پیچیده است؟



صدای ما را از آسیا می‌شنوید؛ چرا AFC اینقدر عجیب و پیچیده است؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، کنفدراسیون فوتبال آسیا خیلی باحال است! بهترین بازیکن قاره را از میان بازیکنانی انتخاب می‌کند که در لیگ‌های آسیایی حضور دارند و تابعیت یکی از کشورهای قاره را دارند. یعنی آسیایی‌هایی که در تیم‌های بزرگ اروپایی بازی می‌کنند، شانس نامزدی و کسب جایزه مرد سال را از دست می‌دهند و این همه ستاره شاغل در لیگ‌های عربستان، قطر و امارات که از آفریقا، آمریکای‌جنوبی و اروپا آمده‌اند، راهی به فهرست پیدا نمی‌کنند. برای همین زمانی بازیکنی مثل فرشید طالبی جزو ۳گزینه نهایی می‌شود یا کریم عبدالحسن جایزه مرد سال را می‌برد!

نامزدهای امسال هم معرفی شدند و مطابق معمول ستاره‌هایی مثل طارمی، سون، کانگ و آن همه بازیکن بزرگ کره‌ای و ژاپنی که در باشگاه‌های بزرگ اروپایی بازی می‌کنند و همچنین کریستیانو رونالدو، میتروویچ و دیگران که در عربستان می‌درخشند، اهمیتی برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ندارند! اما از آنجا که اینجا آسیاست و با کنفدراسیون فوتبال قاره روبه‌رو هستیم، یکی از ۳گزینه جایزه مرد سال۲۰۲۴ در آسیا مشغول بازی نیست و اتفاقا سئول یونگ‌ وو همین دیشب در ترکیب ستاره سرخ بلگراد مقابل اینترمیلان در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرد. یعنی طارمی، کانگ، سون و دیگران که در اروپا بازی می‌کنند، تنها در بخش بهترین لژیونر نامزد می‌شوند اما آقای سئول استثناست! شاید چون او به‌تازگی از اولسان به صربستان رفته، برایش استثنا قائل شده‌اند.

AFC علاقه شدیدی به مدیریت فوتبال ایران دارد و طبق معمول نام فدراسیون فوتبال ما را در کنار کره و ژاپن در میان نامزدهای بهترین فدراسیون فوتبال سال گنجانده است. انگار ما هر سال سهمیه داریم! حتی امسال که این همه حاشیه بر سر زمین‌های چمن و ورزشگاه‌های ما که مایه آبروریزی در سطح جهانی شده، تأثیری روی عشق بی‌قید و شرط کنفدراسیون به تاج و دار و دسته‌اش ندارد.

نامزدهای بهترین‌های آسیا در سال ۲۰۲۴:

بهترین بازیکن فوتبال مرد: اکرم عفیف (قطر- السد)، یازان عبدالنایمت (اردن- العربی قطر)، سئول یونگ‌ وو (کره‌جنوبی- ستاره سرخ بلگراد)

بهترین بازیکن زن: کورتنی وین (تیم ملی استرالیا – سیدنی اف سی)، کیکو سیکه (تیم ملی ژاپن – اوراواردز)، کیم هی ری (تیم ملی کره‌جنوبی – هیوندای استیل)

بهترین لژیونر مرد: مهدی طارمی (ایران)، سون هیونگ مین (کره‌جنوبی)، موسی التعمری (اردن)

بهترین لژیونر زن: الی کارپنتر (تیم ملی استرالیا – المپیک لیون)، یوی هاسگاوا (تیم ملی ژاپن – منچسترسیتی)

بهترین بازیکن فوتسال: سعید احمدعباسی (ایران)، فیض‌علی سردوروف (تاجیکستان)، دیلشون رخماتوف (ازبکستان)

بهترین مربی مردان: گراهام آرنولد (تیم ملی استرالیا)، گو اویوا (تیم ملی و زیر ۲۳سال ژاپن)، هوانگ سون هونگ (تیم ملی و زیر ۲۳سال کره‌جنوبی)

بهترین بازیکن جوان: گاکو ناواتاوا (ژاپن)، بایی جون هو (کره‌جنوبی)، عباسبک فیض‌الله‌یف (ازبکستان)

بهترین فدراسیون: ایران(!)، ژاپن، کره‌جنوبی.

بیست‌وهشتمین دوره مراسم توپ طلا در تاریخ ۲۹ اکتبر در دانشگاه کیونگ‌هی کره‌جنوبی برگزار می‌شود.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع همشهری آنلاین

نوشته های مشابه