دسته‌بندی نشده

پیوند شهر و روستا برای معرفی جاذبه‌های گردشگری تهران


به گزارش ایسنا، محمد تاجیک، بخشدار کن در حاشیه افتتاح چهارمین جشنواره شاه توت در جمع خبرنگاران گفت: دهستان سولقان دارای ۱۴ روستا است که اکثر مردم این منطقه به باغداری و کشاورزی مشغول هستند و حدود ۹۵۰ تا ۱۱۰۰ تن محصولات باغی شاه توت و گیلاس مرغوب توسط کشاورزان این منطقه تولید و در کلانشهر تهران توزیع می شود.

وی افزود: در راستای اجرای سیاست های دولت سیزدهم و منویات مقام معظم رهبری برای حمایت از تولیدات داخلی تلاش شده با اجرای جشنواره های مختلف محصولات مرغوب را به شهروندان معرفی کنیم. در همین راستا جشنواره فرهنگی، گردشگری شاه توت برای چهارمین دوره در سولقان با همکاری دهیاری سولقان، ستاد گردشگری شهرداری تهران و شهرداری های مناطق ۵ و ۲۲ برگزار شد تا مردم تهران با حضور در این جشنواره از طبیعت مناسب و بافت روستایی و محصولات مرغوب این دهستان بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه کل روستاهای بخش کن حدود ۲۱ هزار نفر جمعیت دارد که اکثرا بومی و ساکن این منطقه هستند ادامه داد: در سال جاری حدود ۱۱۰۰ تن شاه توت و ۹۰۰ تن گیلاس تولید شده است.

ابراهیم عسگری، دهیار سولقان نیز در این مراسم گفت: جشنواره شاه توت در چهارمین دوره با پیوند شهر و روستا در تلاش است نسبت به معرفی جاذبه های گردشگری تهران اقدام کند؛ لذا این دوره از جشنواره نسبت به سال قبل تعداد غرفه ها افزایش پیدا کرد و با افزایش ۱۸ غرفه حدود ۵۰ غرفه به عرضه محصولات منطقه اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: این جشنواره از ۲۰ تا ۲۳ تیرماه سال جاری از ساعت ۹ تا ۲۱ پذیرای شهروندان و علاقمندان خواهد بود. در دوره گذشته جشنواره همانند افتتاحیه این دوره استقبال خوبی از جشنواره صورت گرفت و نهایتا در سال گذشته حدود ۷۰۰۰ نفر از این جشنواره بازدید کردند؛ ضمن اینکه محصولات در این محل نسبت به سطح شهر تهران با قیمت مناسب‌تری عرضه می‌شود.

پیوند شهر و روستا برای معرفی جاذبه‌های گردشگری تهران

قاسمی، رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران نیز در این مراسم در ارتباط با برگزاری چهارمین  دوره جشنواره شاتوت و محصولات محلی سولقان گفت:  این اقدام با همکاری بخشداری کن، شهرداری مناطق ۵ و ۲۲ برگزار شده و بنا برنامه ریزی صورت گرفته قرار است طی برگزاری این جشنواره برنامه‌های متعددی برای علاقمندان برگزار شود. در طی زمان برگزاری جشنواره از ۲۰ تا ۲۳ تیرماه هر روز برنامه‌های شاد و مفرحی برای مهمانان اجرا خواهد شد؛ ضمن اینکه طی سه روز برگزاری جشنواره، ۹۰ دستگاه اتوبوس از محلات مختلف تهران برای جا به جایی افراد به این محل در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: ۵۰ غرفه برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است که از این تعداد ۳۵ غرفه برای عرضه محصولات زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده است و مردم می‌تواند با حضور در این محل از فضای طراحی شده و گردشگری روستا بهره ببرند.

انتهای پیام

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه