سایر ورزش ها

شمشیربازی صاحب «سهمیه تیمی» المپیک شد



به گزارش خبرگزاری مهر، جام جهانی مجارستان که آخرین رویداد مصوب فدراسیون جهانی شمشیربازی برای توزیع سهمیه المپیک به حساب می آید، امروز (یکشنبه ۵ فرودین) با برگزاری دیدارهای تیمی در بوداپست پیگیری شد.

سهمیه تیمی شمشیربازی ایران قطعی شد

تیم ملی شمشیربازی ایران با ۲۴ اختلاف امتیازی المپیکی نسبت به ژاپن – تنها رقیب آسیایی اش برای کسب سهمیه تیمی المپیک – و حداقل فاصله با کسب سهمیه تیمی المپیک وارد جام جهانی مجارستان شد.

در واقع تنها مسئله ای که می توانست قطعی کردن سهمیه ایران برای المپیک را به خطر بیندازد، پیشروی ژاپن تا فینال جام جهانی بود اما این تیم در مرحله 16 تیمی مسابقات مقابل رومانی شکست خورد و از صعود به جمع هشت تیم برتر بازماند.

تیم ملی کشورمان در این جام با از پیش رو برداشتن اردن و مصر تا جمع هشت تیم برتر پیش رفت در حالیکه ژاپنی ها از این صعود بازماندند. بدین ترتیب تیم ملی شمشیربازی ایران پیش از پایان کارش در این جام، سهمیه خود را قطعی و نهایی کرد. 

نتیجه دیدارهای ایران و ژاپن در بخش تیمی جام جهانی مجارستان به این شرح است:

جدول ٣٢ تیم
*ایران ٤٥ – اردن ٢١
*ژاپن ٤٥ – ایرلند ١٤

جدول ۱۶ تیمی
* ایران ۴۵ – مصر ۳۸
ژاپن ۳۷ – روسیه ۴۵

قطعی کردن سهمیه تیمی بعد از سهمیه انفرادی

ملی پوشان شمشیربازی اسلحه سابر ایران در حالی سهمیه تیمی خود برای بازی های ۲۰۲۴ پاریس را نهایی کردند که پیش از این علی پاکدامن از طریق رنکینگ جهانی و به لطف حضور در جمع ۱۶ بازیکن برتر این رنکینگ، صاحب سهمیه انفرادی شده بود. این ملی پوش در حال حاضر در رده ۵ جهان قرار دارد.

اعزام چهار شمشیرباز به پاریس با یک سهمیه

با سهمیه تیمی که شمشیربازی برای سی و سومین دوره بازی های المپیک به دست آورد، چهار ملی پوش کشورمان عازم پاریس خواهند شد. سه نفر از نمایندگان اعزامی ایران د بخش انفرادی با حریفان خود رقابت خواهند کرد.

«نخستین» سهمیه ۱۴۰۳، اولین سهمیه تیمی کاروان ایران
سهمیه تیمی شمشیربازی برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس نخستین سهمیه ای است که ورزش ایران در سال ۱۴۰۳ و برای بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به دست می آورد. همچنین این نخستین سهمیه ای است که در بخش تیمی برای این بازی ها به دست می آید.

کاروان ورزش ایران پیش از این و تا پایان سال ۱۴۰۲ صاحب ۱۶ سهمیه المپیک شده بود اما همه سهمیه ها در بخش انفرادی به دست آمد. بسکتبال، والیبال، فوتبال و هندبال از رشته هایی بودند که از حضور در میادین انتخابی نتوانستند صاحب سهمیه تیمی شوند اما شمشیربازی با طلسم شکنی، کاروان ورزش ایران را صاحب این سهمیه کرد.

دومین عیدی شمشیربازان
تیم ملی شمشیربازی ایران با قطعی کردن سهمیه تیمی خود عیدی بزرگی تقدیم ملت شریق ایران کرد. این درحالی است که شامگاه شنبه هم علی پاکدامن با کسب مدال برنز دیدارهای انفرادی جام جهانی مجارستان، نخستین عیدی شمشیربازی را تقدیم مردم عزیز کشورمان کرده بود. مدال برنز پاکدامن نخستین مدال جهانی ورزش در سال جاری بود که پیام تبریک وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک را هم به همراه داشت.


این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید
منبع مهر

نوشته های مشابه