سایر ورزش ها

شعبانی‌بهار: کمانداران حداقل یک مدال در بازی‌های آسیایی می‌گیرند



غلامرضا شعبانی بهار در گفت و گو با خبرنگار با بیان اینکه کمیته ملی المپیک برای بازی های آسیایی ۸ سهمیه به تیروکمان اختصاص داده است، به عملکرد این رشته در دوره پیشین این بازی ها اشاره داشت و گفت: در جاکارتا تیم میکس کامپوند ایران صاحب مدال برنز شد یعنی دو ملی پوش بخش مردان و بانوان در این مدال سهم داشتند. قطعا مبنای ستاد بازی ها و تخصیص سهمیه کامل کامپوند همین پیشینه مدال آوری بوده است.

وی با اشاره به المپیکی بودن رشته ریکرو و انتخابی بودن بازی های آسیایی برای المپیک یادآور شد: در بخش ریکرو نگاه به المپیک در تخصیص چهار سهمیه بی تاثیر نبوده است. قهرمانان این بازی ها در هر بخش صاحب سهمیه المپیک می شوند. شاید برای تیروکمان ایران کسب سهمیه از بازی های آسیایی سخت باشد اما به خاطر رویکرد المپیکی باید نماینده اعزام می کردیم.

رئیس فدراسیون تیروکمان تاکید کرد: در کل ریکرو ایران در هیچ یک از ادوار بازی های آسیایی مدال نداشته است اما این موضوع دلیلی بر عدم اعزام نمی شود. ریکرو رشته المپیکی است و باید در رویدادهای مختلف حضور داشته باشد تا حداقل از حیث کسب تجربه عقب نماند.

رئیس فدراسیون تیروکمان تصریح کرد: با در نظر سرمربی کره ای تیم ملی تیروکمان در هر بخش کامپوند و ریکرو، سه ورزشکار مرد و یک ورزشکار زن خواهیم داشت. به واقع سهمیه های تخصیصی کمیته ملی المپیک در اختیار ۶ ورزشکار مرد و ۲ ورزشکار زن قرار گرفت. حتما سرمربی تیم ملی بر اساس مسائل فنی چنین تقسیم بندی انجام داده است.

شعبانی بهار با یادآوری اینکه زهرا نعمتی هم با استفاده از سهمیه ویژه به بازی های آسیایی اعزام می شود، خاطرنشان کرد: کسب سه قهرمانی در بازی های پارالمپیک و حضور در یک دوره بازی های المپیک، سابقه خوبی برای زهرا نعمتی ثبت کرده است. به خاطر این پیشینه و امیدی که به کسب سهمیه او وجود دارد با اعزامش به بازی های آسیایی موافقت شد.

وی در مورد شرایط این کماندار و اینکه «امیدی به مدال آوری یا کسب سهمیه زهرا نعمتی وجود دارد؟»، گفت: با وجود اینکه مدت زمان طولانی از تمرینات دور بودف این روزها شرایط خوبی دارد و تمریناتش را به هدفمند دنبال می کند. در مورد امید به عملکردش هم بالاخره امید داریم.

رئیس فدراسیون تیروکمان در پاسخ به این پرسش که «در کل با توجه به اعزام ۹ کماندار به بازی های آسیایی از حیث مدال آوری چه پیش بینی دارید؟»، گفت: حداقل یک مدال هانگژو کسب خواهیم کرد. در بخش کامپوند هم امیدواری بیشتری به مدال آوری داریم. اینکه در بخش انفرادی یا میکس کامپوند صاحب مدال شویم احتمالش خیلی بالا است اما مدال آوری در بخش تیمی هم دور از ذهن نیست.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه