آخرین اخباراخبار ورزشی > فوتبال ايران

شرط عجیب کمیته انضباطی برای محروم نشدن بیرانوند | بیرانوند تازه فهمیده کی به کی است!



شرط عجیب کمیته انضباطی برای محروم نشدن بیرانوند | بیرانوند تازه فهمیده کی به کی است!

به گزارش همشهری آنلاین آخرین مصاحبه علیرضا بیرانوند حسابی جنجال به پا کرد چرا که مدعی شد هیئت مدیره پرسپولیس بابت فسخ قراردادش 5 میلیارد تومان شیرینی گرفته‌اند. واکنش کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال این بود که بیرانوند را به پرداخت 2 میلیارد تومان جریمه نقدی و یک جلسه محرومیت محکوم کرد. حکمی که انتقاداتی را به همراه داشت. ابوالفضل حسن زاده رئیس کمیته انضباطی طی گفت‌وگویی که با برنامه فوتبال برتر داشت در واکنش به این موضوع توضیحاتی ابتدایی داد:

«با توجه به اینکه برخی مطالب غیرمنصانه نسبت به کمیته انضباطی عنوان شد لازم می‌دانم همین ابتدا برخی نکات را توضیح دهم: کمیته انضباطی مرجع رسیدگی به جرم نیست. ما فقط متولی رسیدگی به تخلفات انضباطی فوتبالی هستیم. در پرونده‌های کیفری اگر شخصی صحبتی علیه فرد یا افراد دیگری انجام می‌دهد این اقرار نیست و فقط ادعا است که باید ثابت شود. صرف پرداخت وجه تخلف نیست. بلکه در صورتی تخلف است که در جهت نقض اساسنامه و دستورالعمل‌ها صورت گیرد.»

او افزود: «بیرانوند به ما گفت: من تازه فهمیدم که منظور از هیئت مدیره شامل چه کسانی می‌شود و من با اعضای هیئت مدیره هیچ مراوده مالی نداشتم بلکه نسبت به شخصی که خارج از هیئت مدیره مسئول بوده و فکر می‌کردم عضو هیئت مدیره است رقمی را پرداخت کردم که مدارکش را ارائه می‌کنم.»

رئیس کمیته انضباطی در توضیح اینکه جرم بیرانوند دقیقا شامل چه عنوانی می‌شود، گفت: «بیرانوند اگر عبارت “رشوه” را به کار می‌برد جرمش افترا بود ولی عبارت “شیرینی دادم” صراحتا جرم محسوب نمی‌شود. او از عبارت “شیرینی” استفاده کرده و این نشر اکاذیب است. طبق مقررات انضباطی هم افترا و هم نشر اکاذیب مشمول ماده 71 است و طبق آن باید جریمه مالی شود.»

حسن زاده در ادامه اعلام کرد بیرانوند بابت اظهاراتش عذرخواهی کرده: «باشگاه تراکتور مصاحبه جدید از بیرانوند فرستادند که در آن بابت اظهاراتش عذرخواهی کرده است.» اما بلافاصله مجری برنامه گفت این بازیکن به وی گفته که عذرخواهی نکرده و مصاحبه کذب است که حسن زاده در واکنش به آن گفت: «پس باید این را بررسی کنیم. اگر از مهلتی که به او داده شده بگذرد و عذرخواهی نکند محرومیتش قطعا اجرا می‌شود.»

گفتنی است حکم جریمه 2 میلیاردی و محرومیت یک جلسه‌ای علیرضا بیرانوند صرفا درباره مصاحبه این بازیکن بوده و رسیدگی به ماجرای شیرینی دادن در یک پرونده دیگر در حال پیگیری است.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع همشهری آنلاین

نوشته های مشابه