ورزشی > کشتی، رزمی

شانس ۲ طلا و ۶ برنز کاراته ایران در آسیا/ حذف مهدی زاده، اقدسی و بهمنیار در دور نخست



شانس ۲ طلا و ۶ برنز کاراته ایران در آسیا/ حذف مهدی زاده، اقدسی و بهمنیار در دور نخست

به گزارش ایسنا، در پایان اولین روز مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در هانگژوی چین، مهدی خدابخشی و صالح اباذری با غلبه بر تمامی حریفانشان به فینال راه یافتند و طراوت خاکسار، آتوسا گلشادنژاد، مبینا حیدری، شیما آل سعدی، بهمن عسگری و بهنام دهقان‌زاده نیز به دیدار رده‌بندی رسیدند.

نتایج کسب‌شده امروز (جمعه) به شرح زیر است:

در وزن ۸۴- کیلوگرم مهدی خدابخشی دور اول با نتیجه چهار بر صفر خودهایر از امارات را شکست داد. در ادامه پنج بر صفر نگوین از ویتنام را برد و به نیمه‌نهایی رسید. او در نیمه‌نهایی شش بر چهار محمد الجعفری از اردن را مغلوب کرد و فینالیست شد.

در وزن ۸۴+ کیلوگرم، صالح اباذری دو بر صفر آوایس از پاکستان را برد. در مبارزه دوم دو بر یک اسماتولایو از ازبکستان را شکست داد. او در نیمه‌نهایی ۱۰ بر هفت کانگتونگ از تایلند را مغلوب کرد و دومین فینالیست تیم ایران شد.

طراوت خاکسار در وزن ۵۵- کیلوگرم بانوان پس از قرعه استراحت در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر دو دئا دوینا از اندونزی را مغلوب کرد سپس در هانتی نماینده قزاقستان را از پیش رو برداشت اما در نیمه‌نهایی هفت بر صفر نتیجه را به تای مای هوآنگ، دارنده نشان طلا و نقره آسیا ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲، واگذار کرد و راهی رقابت کسب مدال برنز شد. او روز یکشنبه برای کسب نشان برنز باید به مصاف آری شیما از ژاپن برود.

در وزن ۶۱- کیلوگرم بانوان نیز آتوسا گلشادنژاد، دیگر ملی‌پوش بانوان، پس از قرعه استراحت ابتدا حریف عربستانی‌اش را هشت بر صفر شکست داد. او در دور سوم مقابل ساره العامری، دارنده نشان نقره آسیا ۲۰۲۳ از امارات را پنج بر صفر پیروز شد تا در نیمه‌نهایی به مصاف گانگ لی از چین برود. گلشادنژاد که تا ثانیه‌های پایانی رقابت مقابل قهرمان جهان و دارنده برنز المپیک چهار بر یک پیش بود با اخطار داور هانسکو شد و از راهیابی به فینال بازماند. گلشادنژاد روز یکشنبه برای کسب نشان برنز باید با زکیه عدنان، دارنده برنز آسیا از مالزی، روبه‌رو شود.

در وزن ۵۵- کیلوگرم، بهنام دهقان‌زاده در دور اول ۹ بر صفر راوی از سریلانکا را برد و راهی نیمه‌نهایی شد. او در این مرحله سه بر دو نتیجه را به زولمان از قزاقستان واگذار کرد و به دیدار رده‌بندی راه یافت و روز یکشنبه برای کسب مدال برنز به روی تاتامی می‌رود.

در وزن ۷۵- کیلوگرم، بهمن عسگری ۹ بر یک عیسایا از سنگاپور را از پیش رو برداشت. سپس شش بر یک مقابل الجناعی از کویت به برتری رسید و در مبارزه سوم هفت بر یک نتیجه را به آژیکانو از قراقستان واگذار کرد و با این نتیجه از راهیابی به فینال بازماند و برای کسب نشان برنز یکشنبه به روی تاتامی خواهد رفت.

در وزن ۶۸- کیلوگرم مبینا حیدری در اولین دیدار چهار بر دو مقابل وانگ لی از هنگکنگ نتیجه را واگذار کرد و با راهیابی نماینده هنگ‌کنگ به فینال، حیدری نیز برای کسب نشان برنز در جدول شانس مجدد به مبارزاتش ادامه می‌دهد. او در این مرحله هفت بر دو مقابل زاخبایوا از قزاقستان پیروز شد و راهی دیدار رده‌بندی شد.

شیما آل سعدی در وزن ۶۸+ کیلوگرم در مبارزه اول ۹ بر صفر نتیجه را به نگوئن از ویتنام واگذار کرد و به جدول شانس مجدد رفت. او در این گروه بینتی فایزال از مالزی سه بر صفر برد و راهی دیدار رده‌بندی شد.

در وزن ۶۷- کیلوگرم، امیر مهدی‌زاده در همان دور نخست ۹ بر پنج مقابل العضاری از عربستان شکست خورد و  از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۵۰- کیلوگرم، سارا بهمنیار در دیدار نخست نتیجه را به وانگ از چین واگذار کرد و با شکست این کاراته‌کا، بهمنیار از راهیابی به جدول شانس مجدد بازماند.

پوریا اقدسی نیز در همان دور نخست سه بر دو مقابل دوک‌چووان از ویتنام شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

انتهای پیام

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه