دسته‌بندی نشده

تهیه ۳۰ آمبولانس مجهز برای مناطق محروم کشور از سوی بنیاد مستضعفان



به گزارش ایسنا، پرویز فتاح در این‌باره گفت: تحویل گیرنده و استفاده‌کننده‌ این آمبولانس‌ها دانشگاه‌های علوم پزشکی در مناطق محروم هستند و امروز به همان مناطق ارسال می‌شوند و تمام تجهیزات کامل است و یک بیمارستان یک تخت کامل و مجهز است.

وی با اشاره به اینکه آمبولانس‌ها از داخل کشور خریداری شده است، گفت:‌با احتساب این ۳۰دستگاه باید بگویم که مجموعا و طی سه سال گذشته ۱۰۰ دستگاه آمبولانس از سوی بنیاد مستضعفان تهیه و به مناطق محروم ارسال شده است.

فتاح درباره ارزش ریالی آمبولانس‌ها نیز گفت: ارزش هر دستگاه آمبولانس ۳.۵ میلیارد تومان است و این ۳۰ دستگاه بالای ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته است و وجود آن‌ها بسیار تاثیرگذار است. بنیاد مستضعفان آمادگی ادامه این مسیر را دارد. هر چند که تهیه آمبولانس‌های داخلی مسیری دشوار و طولانی دارد اما بنیاد آمادگی این را دارد که از منابع موجود چه دستگاه‌های داخلی و چه به‌صورت واردات به تعداد زیاد آمبولانس خریداری و به دانشگاه‌های علوم پزشکی برای استفاده در مناطق محروم اهدا کند.

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه این آمبولانس‌ها بسیار کامل و مجهز هستند و هیچ نقصی ندارند، گفت:‌این آمبولانس‌ها و به عنوان یک بیمارستان تک تخت مجهز محسوب می‌شوند. این ۳۰ دستگاه آمبولانس برای ۲۱ استان کشور ارسال شده است اما به برخی استان‌ها از جمله کرمان، یزد و سیستان وبلوچستان سه دستگاه ارسال شد. یک دستگاه به سیستان و بلوچستان، یک دستگاه به منطقه مرزی «ریمدان» در سیستان و بلوچستان و یک دستگاه به «قصرقند» هم چنین به چابهار و کرمان و دیگر استان‌ها این آمبولانس‌ها ارسال شده‌اند.

فتاح در پایان تصریح کرد: بنیاد مستضعفان وظیفه‌ای برای خریداری آمبولانس برای مناطق مرکزی استان‌ها و مناطق شهری ندارد و این امر وظیفه هلال‌احمر و وزارت بهداشت است، اما به دلیل اینکه بنیاد مستضعفان وظیفه رفع محرومیت دارد بنابراین وظیفه تهیه آمبولانس را برای خود تعریف کرده است.

انتهای پیام

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه