آخرین اخباراخبار ورزشی > فوتبال ايران

سورپرایز شماره 3 برای پرسپولیس | ذخیره‌ای در جمع برترین‌ها



سورپرایز شماره 3 برای پرسپولیس | ذخیره‌ای در جمع برترین‌ها

همشهری آنلاین- بازیکنی که در اسکواد پرسپولیس قرار بود یک بازیکن ذخیره برای روزهای مبادا باشد، حالا در اوج درخشش قرار دارد و به یکی از بهترین شاگردان گاریدو در این روزها بدل شده است. فرشاد فرجی فصل گذشته ۲۱بازی از ۳۰بازی فصل را از روی نیمکت آغاز کرد و فقط در ۹بازی به‌خاطر مصدومیت یا محرومیت بازیکنان اصلی به زمین رفت. دربی تهران در نیم‌فصل دوم لیگ گذشته یکی از همین ۹بازی بود که در غیاب کنعانی و گئورگی، خط دفاع پرسپولیس با فرجی و نعمتی شکل گرفت.

فرشاد در آن ۹بازی کار پرسپولیسی‌ها را راه انداخت اما نمایش‌هایش در حدی نبود که در جمع برترین‌ها قرار بگیرد. او لیگ امسال را هم با همان موقعیت آغاز کرده اما با این تفاوت که امسال هر بار به زمین رفته درخشان بوده و شاید بتوان عنوان بهترین بازیکن ذخیره این ۶هفته را به این مدافع داد. فرجی توانایی بازی در دو پست مدافع راست و مدافع میانی را دارد و در همین ۵مسابقه‌ای که پرسپولیس در لیگ داشته در هر دو پست بازی کرده است. او در اولین بازی فصل به‌جای گولسیانی به زمین رفت و زوج کنعانی در مرکز خط دفاعی بود. بازی او مقابل ذوب‌آهن نمره ۶.۹۶ را برایش به همراه داشت. بعد از دو هفته نیمکت‌نشینی، این بار مصدومیت ایوب العملود به فرجی فرصت داد تا دوباره در ترکیب اصلی و این بار در پست مدافع راست قرار بگیرد. نمره قابل قبول ۷.۲۱ در بازی با آلومینیوم و نمره عالی ۷.۸۲ در بازی با استقلال، حاصل کار فرجی در این پست بود که عنوان برترین بازیکن را در دربی تهران نصیب او کرد.

فرجی با این اتفاق همه را به یاد علی نعمتی انداخت که در پرسپولیس یک مدافع ذخیره بود اما در دو دربی مختلف بهترین بازیکن زمین شد. فرشاد فرجی حالا با ۲۶۷دقیقه بازی در فصل جاری و میانگین امتیاز ۷.۱۵ یکی از ۵بازیکن برتر سرخپوشان است. جالب اینکه از این ۵بازیکن برتر، ۴بازیکن مدافع هستند؛ به ترتیب ایوب العملود، میلاد محمدی، حسین کنعانی‌زادگان و فرشاد فرجی که وحید امیری به‌عنوان تنها عنصر تهاجمی در بین آنها قرار گرفته و رتبه سوم را دارد.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع همشهری آنلاین

نوشته های مشابه