توپ و تور

آغاز پنجمین میزبانی ایران در مسابقات اسنوکر قهرمانی آسیا



به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات اسنوکر قهرمانی آسیا پس از چند ماه وقفه از روز شنبه (۲۷ خردادماه) در تهران آغاز می‌شود.

پیش از این قرار بود این رقابت‌ها در یکی از شهرستانها همچون شیراز یا جزیره کیش برگزار شود اما در نهایت آکادمی بولینگ و بیلیارد مجموعه ورزشی آزادی به عنوان محل نهایی برگزاری مسابقات تعیین شد.

مسابقات اسنوکر قهرمانی آسیا در سه بخش تیمی، ۶ توپ و زیر ۲۱ سال برگزار خواهد شد. ایران به عنوان میزبان مسابقات مجاز به استفاده از ۸ سهمیه در بخش انفرادی (۶ توپ و زیر ۲۱ سال) است در حالی که دیگر تیم‌های شرکت کننده حداکثر سه سهمیه در این بخش دارند.

همچنین در بخش تیمی، ایران همچون هند که مدافع عنوان قهرمانی است با دو تیم در مسابقات شرکت خواهد کرد.

بر این اساس شاهین سبزی، سیدعرشیا خازنی، تیرداد آزادی پور، سید ارسلان باقری، میلاد پورعلی دره چی، علی الله گانی، یزدان مکرن و عرشیا طهرانی ترکیب تیم زیر ۲۱ سال ایران در این مسابقات هستند.

همچنین تیم ملی بزرگسالان اسنوکر با ترکیب: امیر سرخوش، علی قره گوزلو، سیاوش مزینی، علی روشنی کیا، آرمان دیناروند، فربد خسروی، حامد زره دوست و علیرضا خداپرست در مسابقات شرکت می‌کنند.

مسابقات اسنوکر قهرمانی آسیا با حضور ۲۰ تیم برگزار می‌شود.

همزمان با این رقابت‌ها، نشست اعضای هیئت رئیسه کنفدراسیون آسیا نیز برگزار خواهد شد.

به همین منظور «مبارک الخیارین» رئیس فدراسیون جهانی بیلیارد و اسنوکر همراه با «موسی النعیمی» رئیس کنفدراسیون ورزش‌های بیلیاردی آسیا نیز همزمان با مسابقات به تهران سفر می‌کند.

مسابقات اسنوکر قهرمانی آسیا تا ۴ تیرماه در تهران ادامه خواهد داشت. ملی پوشان ایران با هدایت کامران شهلا در مسابقات شرکت می‌کند.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه