سایر ورزش ها

زهرا نعمتی از ترکیب تیم ملی تیروکمان حذف شد/دور از المپیک



به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون تیروکمان با توجه به در پیش بودن مسابقات تیروکمان قهرمانی آسیا و با نظر «سونگ چیل هونگ» سرمربی کره ای تیم ملی، طی سه مرحله اقدام به برگزاری رقابت های انتخابی میان کمانداران کرد تا بر اساس نتیجه رکوردگیری ثبت شده از آنها، ترکیب تیم اعزامی به این رقابت ها مشخص شود.

دو مرحله از رکوردگیری پیش از بازی های آسیایی انجام شد و مرحله سوم و نهایی هم دو روز پیش به سرانجام رسید.

زهرا نعمتی یکی از کمانداران شرکت کننده در دو مرحله ابتدایی رکوردگیری بود اما وی از حضور در مرحله سوم امتناع کرد. بدین ترتیب با توجه به عملکرد نه چندان قابل قبولی که او در رکوردگیری های مرحله اول و دوم داشت، در مجموع نتوانست مجوز لازم برای حضور در ترکیب تیم ملی تیروکمان را به دست بیاورد.

اعزام چهار نفر برتر رکوردگیری ها

به گفته غلامرضا شعبانی بهار رئیس فدراسیون تیروکمان، تیم ملی حداکثر با چهار ورزشکار در هر یک از بخش های ریکرو و کامپوند مردان و بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت خواهد کرد.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر در این زمینه گفت: مسابقات قهرمانی آسیا برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و در نظر داریم با حداکثر قدرت در این رویداد حاضر شویم.

شعبانی بهار تاکید کرد: حضورمان در مسابقات قهرمانی آسیا قطعی است اما اینکه با چه تعداد ورزشکار راهی تایلند شویم، مشخص نیست. مجاز هستیم حداقل یک و «حداکثر» چهار ورزشکار در هر بخش داشته باشیم و تلاش‌مان هم این است که با حداکثر ظرفیت ممکن در مسابقات حاضر شویم.

رئیس فدراسیون تیروکمان همچنین تاکید کرد که بر این اساس، چهار نفر برتر رکوردگیری انجام شده در هر بخش ریکرو و کامپوند، در ترکیب تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا قرار می گیرند.

این در حالی است که زهرا نعمتی در مجموع رکوردگیری ها انجام شده برای تعیین ترکیب تیم ملی تیروکمان، در رده پنجم ایستاد. بدین ترتیب این کماندار در ترکیب تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا جایی ندارد.

رکوردگیری تعیین کننده شد نه سهمیه تخصیصی

زهرا نعمتی در حالی از حضور در مسابقات تیروکمان قهرمانی آسیا بازماند که این رقابت ها یکی از رویدادهای کسب سهمیه المپیک است. جام جهانی آلمان اولین میدان توزیع سهمیه المپیک برای کمانداران بود که ایران اصلا نماینده ای در آن داشت.

بعد از آن بازی های آسیایی دومین رویداد توزیع سهمیه برای کمانداران آسیایی به حساب می آمد. اصلا به خاطر همین موضوع، زهرا نعمتی با لطف و عنایت کمیته ملی المپیک و بر اساس سهمیه اضافی که به فدراسیون تیروکمان اختصاص داده شد، در ترکیب تیم اعزامی به هانگژو قرار گرفت با این امید که او بتواند همچون المپیک ۲۰۱۶ ریو برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس هم کسب سهمیه کند. حال آنکه این اقدام بر خلاف تاکیداتی بود که نسبت به کیفی سازی کاروان ورزش ایران در هانگژو مطرح می شد.

در همین رابطه خبرگزاری مهر در گزارشی با عنوان «تصمیمی بر خلاف شعار کمیته ملی المپیک / اعزام ورزشکار دور از مسابقه» به تخصیص سهمیه خارج از عرف به این ورزشکار انتقاد کرد اما کمیته ملی المپیک به این گزارش واکنش نشان داد و با تاکید بر اینکه زهرا نعمتی جزو امیدهای ورزش جهت کسب سهمیه المپیک است، از او و اعزامش حمایت کرد.

با این حال زهرا نعمتی در بازی های آسیایی اصلا مجوز حضور در رقابت های مرحله حذفی را به دست نیاورد که بخواهد تا فینال و پیروزی در آن برای کسب سهمیه المپیک پیش برود. حالا هم وی با کنار رفتن از ترکیب تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا، فاصله خود را نسبت به امیدهایی که به او و المپیکی شدن دوباره اش وجود داشت، بیشتر کرد چراکه بعد از تایلند تنها یک مرحله دیگر برای توزیع سهمیه های باقی مانده المپیک میان کمانداران وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس رکوردگیری انجام شده، ترکیب کمانداران اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک به این شرح است:

کامپوند آقایان
محمد صالح پالیزبان، آرمین پاکزاد، میلاد رشیدی، محمد معدن‌دار

ریکرو آقایان
صادق اشرفی، رضا شبانی، محمد حسین گلشنی، فائزمحمدی

ریکرو بانوان
مبینا فلاح، مهتا عبدالهی، یسنا پورماهانی، حوریه حاجی حسینی

کامپوند بانوان
بیتا عاشق زاده، هانیه اسلامی، پریسا سپاهانی، گیسا بایبوردی

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه