فوتبال و فوتسال

روایت براتی از «کارشکنی» برای برگزاری انتخابات هیات فوتبال تهران



به گزارش خبرگزاری مهر، احمدرضا براتی درباره نحوه برگزاری مجمع انتخاباتی هیأت فوتبال استان تهران گفت: بعد از استعفای رئیس قبلی هیأت تهران، طبق اساسنامه به عنوان نایب رئیس اول هیأت، در جایگاه سرپرست ریاست مشغول به کار شدم و شش ماه فرصت قانونی داشتم که تحت همین عنوان به فعالیت ادامه بدهم اما برخلاف رویه جاری در کشور که اغلب با ترفندهای مختلف چند ماه بیشتر از موعد نیز با عنوان سرپرستی جایگاه را اشغال می‌کنند، بدون فوت وقت در همان ماه نخست ضمن هماهنگی کامل با فدراسیون، اقدام به انتشار آگهی ثبت نام از داوطلبین تصدی پست ریاست کردیم و بر خلاف آنچه تقریباً اکثریت اهالی فوتبال پیش بینی می‌کردند خودم برای این پست ثبت نام نکردم.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال تاکید کرد: این در حالی بود که به گواه کارشناسان از بالاترین شانس برای کسب توفیق در انتخابات برخوردار بودم و اتفاقاً اکثریت قریب به اتفاق اعضای محترم مجمع نیز بر کاندیداتوری اینجانب تاکید و اصرار داشتند اما جمع بندی شخصی‌ام این بود که به منظور پرهیز از ایجاد هرگونه شائبه و برای حفظ شفافیت و سلامت کامل انتخابات، از این شانس و حق قانونی خود صرف نظر کنم.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال و سرپرست هیأت فوتبال استان تهران افزود: متأسفانه با وجود تلاش‌های مستمر بنده برای برگزاری مجمع و انتخابات سالم و بی حاشیه، برخی‌ها کارشکنی می‌کنند که فعلاً خویشتن داری می‌کنم و به هویت آنها و پیاده نظامشان اشاره نمی‌کنم. آنها اجازه نمی‌دهند این مسیر بدون حاشیه طی شود و به روش‌های گوناگون کارشکنی می‌کنند.

براتی در توضیح بیشتر این مشکل تراشی‌ها گفت: به عنوان مثال با فضاسازی و اتهام زنی‌های بی سند به کارکنان هیأت فوتبال، درصدد هستند که هیأت و مجمع را از مسیر طبیعی خارج کنند. با توجه به مسئولیتی که برعهده دارم به آنها هشدار می‌دهم که دچار اشتباه محاسباتی نشوید چرا که از ثبت نام در انتخابات و شانس تصدی ریاست هیأت فوتبال استان تهران صرف نظر کردم تا تسلیم اینگونه طراحی‌ها نشوم و تا زمانی که اتهامی با سند و مدرک برایم ثابت نشود به عنوان مسئول هیأت از شخصیت و آبروی کارکنان هیأت و اعضای مجمع دفاع می‌کنم.

سرپرست هیأت فوتبال استان تهران تاکید کرد: من یک حقوقدان هستم و آموخته‌ام که اصل بر برائت و بی گناهی اشخاص است مگر اینکه اتهام آنها در مراجع صالح قضایی اثبات شود و اگر قرار باشد بر اساس ادعا و گمانه زنی، آبروی دیگران را مورد تعرض قرار دهیم سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. البته آنچه این گروه می‌گویند و انجام می‌دهند حتی گمانه زنی هم نیست بلکه شایعه پراکنی های هدفمندی است که طراح، منشأ، سرخط و هدف نهایی آن برایم معلوم است و اگر ادامه دهند و طاقتم تمام شود، سکوت نخواهم کرد.

براتی در پایان در مورد زمان برگزاری انتخابات گفت: کمیسیون انتخابات، اسامی واجدین شرایط را برای استعلام از مراجع ذیربط ارسال کرده است و منتظر دریافت پاسخ استعلام‌ها هستیم و به محض دریافت پاسخ، زمان برگزاری انتخابات تعیین و اعلام می‌شود اما در عین حال تاکید می‌کنم که مطابق بند ۶ ماده ۲۱ اساسنامه هیأت‌های فوتبال استان‌ها، حداکثر زمان برگزاری مجمع انتخاباتی از تاریخ ثبت نام دو ماه است که این زمان شامل مدتی است که دبیرخانه مجمع در انتظار دریافت استعلام‌ها از مراجع ذی‌ربط است، بنابراین فرصت در حال سپری شدن است و امیدوارم بتوانیم در اسرع وقت انتخابات را برگزار کنیم.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه