توپ و تور

رقابت پینگ‌پنگ‌بازان آسیایی برای سهمیه جهانی



رقابت پینگ‌پنگ‌بازان آسیایی برای سهمیه جهانی

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات تنیس روی میز قهرمانی آسیا همزمان در بخش های تیمی، انفرادی، دوبل و میکس دوبل به میزبانی آلماتی قزاقستان برگزار خواهد شد و قرار است برای مسابقات جهانی ۲۰۲۵ سهمیه های انفرادی، دوبل و میکس دوبل توزیع شود.

این برای نخستین بار است که برترین های شرکت کننده در مسابقات قهرمانی آسیا صاحب سهمیه جهانی می شوند چراکه پیش از این شرکت کنندگان در مسابقات جهانی از طریق رنکینگ یا رقابت های انتخابی مجزا مشخص می شدند. با اعلام فدراسیون جهانی تنیس روی میز اما این دوره رقابت های قهرمانی آسیا به عنوان رویدادی برای مشخص شدن تکلیف سهمیه های جهانی هم لحاظ خواهد شد.

در بخش انفرادی مسابقات قهرمانی آسیا ۲۶ سهمیه برای مردان و ۲۹ سهمیه برای زنان توزیع می شود. تعداد این سهمیه ها در بخش مردان و زنان دوبل ۱۵ سهمیه است ضمن اینکه در بخش میکس دوبل هم ۱۵ سهمیه جهانی توزیع خواهد شد.

در هر بخش توزیع سهمیه ها از مرحله حذفی آغاز می شود اینگونه که در جدول ۳۲ نفره انفرادی، ۱۶ بازیکن پیروز سهمیه می گیرند. ۱۶ بازیکن بازنده طبق جدول با هم رقابت می کنند و برنده آنها تکلیف ۸ سهمیه جهانی دیگر را مشخص می کند. هشت بازیکن بازنده در این مرحله مجدد با هم رقابت می کنند تا چهار نفر برتر در بخش زنان و دو نفر برتر نهایی در بخش مردان صاحب سهمیه شوند.

در بخش دوبل و میکس دوبل هم درمرحله یک هشتم، ترکیب های برنده صاحب ۸ سهمیه می شوند و ترکیب های بازنده رقابت خود را برای تعیین تکلیف سهمیه های باقی مانده دنبال می کنند.

بدین ترتیب رقابت های قهرمانی آسیا در سال جاری علاوه بر مشخص کردن برترین های قاره، تکلیف نمایندگان آسیا برای مسابقات جهانی را هم مشخص خواهد کرد با این شرایط که بازنده ها هم شانس کسب سهمیه جهانی از آن را دارند.

برای دوره پیشین رقابت های قهرمانی جهان دربخش انفرادی، مسابقات انتخابی به میزبانی قطر برگزار شد که طی آن نیما عالمیان، امین احمدیان و امیرحسین هدایی صاحب سهمیه شدند و نوشاد عالمیان هم از طریق رنکینگ جهانی به سهمیه دست یافت.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه