سایر ورزش ها

رضایت سرمربی تیم ملی کامپوند از کمانداران برای شرکت در کاپ آسیا



رضایت سرمربی تیم ملی کامپوند از کمانداران برای شرکت در کاپ آسیا

به گزارش خبرنگار مهر، سومین دوره اردوی تیم ملی تیراندازی با کمان در رشته کامپوند در ۲ بخش مردان و زنان از بیست و چهار شهریور تا سوم مهر به مدت ۱۰ روز در جایگاه روباز مجموعه پیامبر اعظم (ص) شهرستان آبیک قزوین برپا است. ملی‌پوشان تیراندازی با کمان در رشته کامپوند در این اردو برای مسابقات کاپ آسیایی که بهمن ماه در تایلند برگزار می‌شود، آمده خواهند شد.

اسماعیل عبادی سرمربی تیم ملی تیراندازی با کمان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص آغاز اردوی ملی‌پوشان برای حضور در مسابقات پیش رو اظهار کرد: سومین اردوی ماست که از روز شنبه ۲۴ شهریور و به میزبانی آبیک شروع شده است. در این مرحله از اردوها بر اساس انتخابی که داشتیم ۶ کماندار مرد و ۵ کماندار زن را به اردو دعوت کردیم. مسابقات زیادی داریم که نزدیک‌ترین و مهمترین آن در حال حاضر رقابت‌های کاپ آسیاست که بهمن سال جاری به میزبانی تایلند برگزار خواهد شد.

وی افزود: اصولاً همه اعزام‌های ما انجام نمی‌شود ولی فکر می‌کنم شرکت در مسابقات تایلند را فدراسیون در برنامه‌های کاری خود دارد و اگر قسمت باشد در ماه‌های آینده راهی تایلند خواهیم شد. رقابت‌های کاپ آسیایی از نظر فنی کیفیت خوبی دارد و هدف ما هم درخشش در این رویداد است.

سرمربی تیم ملی کامپوند در پاسخ به این پرسش که مدتی تیم زیر نظر مربی کره‌ای تمرین می‌کرد آیا در رقابت‌های کاپ آسیا مجدداً هدایت تیم به مربی کره‌ای سپرده خواهد شد؟ گفت: زمانی که مربی کره‌ای به ایران آمد بر اساس سیاست فدراسیون مقرر شد دو رشته کامپوند و ریکرو زیر نظر او فعالیت کند. اخیراً فدراسیون مجدداً تصمیم گرفته که این دو رشته را از هم جدا کند و هدایت آن هم به من سپرده شده است. در مورد ریکرو نیز من اطلاعات کافی را ندارم و قطعاً فدراسیون اطلاعات مناسب‌تری دارد و می‌تواند پاسخگو باشد.

وی در مورد مدت قرارداد خود با فدراسیون تیراندازی با کمان هم گفت: من تا پایان سال ۱۴۰۳ به عنوان سرمربی کنار تیم ملی خواهم بود.

عبادی در ادامه درباره دلیل عدم دعوت از محمدصالح پالیزبان که تنها مدال‌آور تیم اعزامی تیروکمان ایران به کاپ آسیا سنگاپور به شمار می‌رود؛ توضیح داد: برای دعوت از کمانداران انتخابی داشتیم و بر اساس آن نفرات وارد اردو شدند که پالیزبان خودش در مسابقه انتخابی حاضر نشد.

سرمربی تیم ملی کامپوند در مورد ارزیابی خود از وضعیت فعلی این رشته و شانس مدال‌آوری ملی‌پوشان برای تکرار افتخارات گذشته در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ ناگویا گفت: همانطور که گفتم قرارداد من با فدراسیون تا پایان سال است. خوشبختانه میزان آمادگی ملی‌پوشان مطلوب است اما قطعاً برای کسب مدال باید تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های مناسب‌تری انجام شود. البته هنوز تا آغاز بازی‌های آسیایی ناگویا زمان کافی وجود دارد و می‌توان تیم خوبی را آماده شرکت در این بازی‌ها کرد.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه