ورزشی > کشتی، رزمی

رحیمی: برنامه اصلی ما المپیک ۲۰۲۸ است/ درخشش در پاریس توقعات از تکواندو را بالا برد



رحیمی: برنامه اصلی ما المپیک ۲۰۲۸ است/ درخشش در پاریس توقعات از تکواندو را بالا برد

به گزارش ایسنا، اصغر رحیمی در نشست خبری که در فدراسیون تکواندو برگزار شد، اظهار کرد: زمانی که المپیک تمام شد، جلسه‌ای را برگزار و به بچه‌ها اعلام کردیم همه چیز تمام شده و از هم‌اینک باید برای المپیک ۲۰۲۸ استارت بزنیم. در این مسیر، بازی‌های آسیایی را نیز در پیش داریم. همچنین مسابقات قهرمانی جهان و آسیا را در پیش رو داریم که این رویدادها نیز برایمان اهمیت زیادی دارند.

مدیر فنی تیم‌های ملی تکواندو افزود: این بار فقط امتیازهای دو سال مانده به المپیک برای تکواندوکاران، در رنکنیگ محاسبه می‌شود و شرایط مقداری با دوره‌های قبل متفاوت شده است. ما آمادگی کامل داریم تا برنامه‌مان ارائه دهیم و با قدرت کار را پیش می‌بریم. ارائه برنامه به وزارت ورزش و کمیته المپیک همراه با درخواست بودجه خواهد بود اما منتظر نمی‌مانیم و کار را پیش می‌بریم.

او درباره مربیان تیم‌های ملی گفت: در دو – سه سال گذشته کمترین اعتراض را درباره کادر فنی تیم‌های ملی داشتیم و از مربیان مختلفی استفاده کردیم. همه مربیان را رصد و بر اساس نتایج، مربیان را برای تیم‌های ملی انتخاب می‌کنیم. علاوه بر آن در بخش مربیگری دنبال چهره‌های جدید هستیم.

رحیمی در ادامه درباره برنامه‌های تیم‌های ملی تکواندو گفت: فدراسیون جهانی تکواندو و اتحادیه آسیایی توقع نداشتند در المپیک پاریس نتایجی به این خوبی را کسب کنیم. توقع زیاد شده و خود ما هم آرام و قرار نداریم و مطمئن‌ایم المپیک لس‌آنجلس خیلی به ما نزدیک است و باید به‌خوبی مهیای این رویداد شویم. در این راه چند استراتژی داریم که مهم‌ترین موضوع این است که تمرکزمان روی کار خودمان باشد تا انرژی تیم را هدر ندهیم. همه جا گفتیم برنامه اصلی ما المپیک ۲۰۲۸ است؛ چرا که می‌خواستیم فشار را از روی تیم برداریم. دیدید که بچه‌های ما چقدر خوب وارد مبارزه‌ها می‌شدند؛ چرا که آماده بودند.

رحیمی تصریح کرد: الان برای المپیک بعدی برنامه‌ریزی کردیم و در حال تکمیل‌کردنش هستیم. یک‌سری تکلیف برای استان‌ها تعریف می‌کنیم. برنامه‌محوری باید در ورزش حاکم باشد و همین کار را برای استان‌ها انجام می‌دهیم. مثلا یک استان تا پایان سال ۲۰۲۵ باید حداقل یک بازیکن در مردان و یک نفر در بانوان به ما تحویل بدهد و طبق برنامه تعیین‌شده پیش برود.

انتهای پیام

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه