آخرین اخبار

راتکلیف و فرگوسن: رئیس تغییر کرد!


به گزارش “ورزش سه”، این تصمیم با اعتراض‌های زیادی از سوی بازیکنان و اسطوره‌های سابق شياطين سرخ همراه شد؛ بعنوان مثل اریک کانتونا به شدت به این قضیه معترض بود و حتی مدیران برخی تیم‌ها، این اقدام را غیر اخلاقی و غیر حرفه‌ای خواندند.

الکس فرگوسن که سفیر جهانی باشگاه محسوب می‌شد و پس از بازنشستگی در دنیای مربیگری، تا هفته پیش هم مشغول در این سمت بود اما اکنون همه چیز در اختیار گروه اینیوس و راتکلیف قرار گرفته و به همین منظور، آنها خواستار تغییر و تحولات بی‌شماری در منچستر هستند.

پس از اینکه در فوریه 2024 بیست و هفت درصد سهام باشگاه توسط راتکلیف خریداری شد، راتکلیف و شرکت اینیوس، برخی سنت‌های زیبا و قدیمی باشگاه را به دلخواه تغییر داده و تا حدی آنها را زیر پا گذاشته‌اند. اینکه ورود اعضای هیئت مدیره به رختکن از این پس ممنوع اعلام شده و شخصی همچون فرگوسن حق ورود به رختکن را ندارد، یک اقدام جنجالی و ضد جریان محسوب می‌شود. 

راتکلیف و فرگوسن: رئیس تغییر کرد!

منتقدین عقیده دارند پرداخت نکردن دستمزد سالیانه دو میلیون یورویی یا حتی بیشتر و در نتیجه قطع همکاری با سر الکس به بهانه کاهش هزینه و صرفه جویی تا دو سال آتی مضحک و خنده‌دار است، بخصوص که تیم مدیریتی راتکلیف قصد دارد در طی سال‌های 2025 و 2026، مبلغی به رقم 40 تا 45 میلیون پوند از طریق در اختیار داشتن پس انداز، به بودجه و منابع مالی باشگاه اضافه و تزریق کند.

حذف کارت‌های اعتباری برای استفاده مدیران ارشد، لغو جشن کریسمس کارکنان باشگاه، از بین بردن 250 شغل و همچنین برداشتن سفر رايگان کارمندان و کارکنان باشگاه در ماه می برای تماشای فینال جام حذفی، از دیگر تصمیمات راتکلیف برای نشان دادن این موضوع مهم است که دوران تازه‌ای در یونایتد آغاز شده. آنها می‌خواهند فرگوسن را تنها در تالار افتخارات داشته باشند نه دالان‌های مسیر وی ای پی اولدترافورد. ورزشگاهی که پس ورود فرگوسن در فصل 1986 و با شروع رقابت‌های لیگ برتر با فرمت جدید بیش از هر استادیوم دیگری با موفقیت عجین بوده و با جدایی او هرگز آن روزهای خوش را تکرار نکرده است.

معین احمدوند

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ورزش سه

نوشته های مشابه