فوتبال و فوتسال

دولت برزیل خطاب به یوفا: نژادپرستی در اروپا را متوقف کنید!



به گزارش خبرنگار مهر، دولت برزیل «اندوه و خشم» خود را نسبت به توهین‌های نژادپرستانه ای که در فوتبال اسپانیا علیه «وینیسیوس جونیور»، بازیکن تیم رئال مادرید وجود دارد ابراز کرد و از یوفا درخواست کرد برای توقف این نژادپرستی‌ها تدابیر ویژه ای اتخاذ کند.

وزارت امور خارجه برزیل در بیانیه‌ای خطاب به دولت اسپانیا و مقامات ورزشی آن کشور، «نگرانی» خود را از حملات مستمر نژادپرستانه علیه این فوتبالیست ابراز کرد و همچنین اعلام کرد که در این خصوص با یوفا در ارتباط است.

در این بیانیه آمده است: «تا زمانی که تحریم‌های کیفری و ورزشی وجود نداشته باشد، نژادپرستان به اقدامات خود ادامه خواهند داد و کمپین‌هایی که علیه نژادپرستی فعالیت می‌کنند نتایج مؤثری به همراه نخواهد داشت».

این وزارتخانه مدعی شد که فوتبال برزیل مبتنی بر چندفرهنگی و تنوع نژادی است و گفت که این ورزش در طول تاریخ ابزاری برای پیشرفت اجتماعی افراد محروم بوده است. وزارت امور خارجه برزیل ضمن ابراز تأسف نسبت به وجود توهین‌های نژادپرستانه در قرن ۲۱ و در قلب اروپا، همبستگی کامل خود را با «وینیسیوس جونیور» اعلام کرد و گفت: «وینیسیوس» بازیکنی بااستعداد و شایسته احترام و تحسین است و چنین بربریت نژادپرستانه ای سزاوار او نیست.

لازم به ذکر است که وینیسوس جونیور از جمله بازیکنانی است که همواره در ورزشگاه‌های اسپانیا و دیگر کشورهای اروپایی مورد حملات نژادپرستانه قرار گرفته است.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه