آخرین اخبار

دستمزدهای عجیب و خنده‌دار در لیگ لیونل مسی!


کد خبر : 1987365 |
25 آذر 1402 ساعت 16:05 |
2 بازدید |

0
دیدگاه

MLS اینگونه به جایی نمی‌رسد

در MLS، لیگی که لیونل مسی در آن بازی می‌کند، آمار پرداختی‌ها به بازیکنان بسیار اندک و در مقایسه با اروپا خنده‌دار است.

دستمزدهای عجیب و خنده‌دار در لیگ لیونل مسی!

به گزارش “ورزش سه”، به نقل از آاس، لیگ فوتبال حرفه‌ای آمریکا (MLS) از لحاظ پرداخت دستمزد وضعیت اسف‌باری دارد و به همین دلیل بسیاری معتقدند تا این شرایط حکم‌فرماست، این لیگ در قیاس با لیگ‌های معتبر دنیا راه به جایی نخواهد برد. در واقع حتی پیوستن لیونل مسی به اینتر میامی نیز شرایط کلی را تغییر نداده است.

1967456

MLS در سال 2023 با انتقال ستاره‌هایی مانند لئو مسی، جوردی آلبا، سرخیو بوسکتس خودش را بیش از پیش بر سر زبان‌ها انداخت. در ژانویه، لوئیس سوارز، به اینتر خواهد پیوست و توجهات به این لیگ بیشتر نیز می‌شود. 

پیوستن مسی به اینتر میامی اتفاقی عظیم بود اما برای بسیاری، تقریباً یک امید واهی است که روزی این لیگ بتواند شانه به شانه بهترین‌ها رقابت کند. MLS نه تنها بهترین ارقام را از نظر دستمزد ندارد، که حتی رقم پایینی را به بسیاری از بازیکنان باکیفیت خود پرداخت می‌کند.

در پایان ماه سپتامبر، MLS مبلغ دقیقی را که هر بازیکن در لیگ امسال گرفته، اعلام کرد. سرخیو بوسکتس (1.5 میلیون حقوق پایه) یا جوردی آلبا (یک میلیون حقوق پایه) که در مقایسه با آنچه در اروپا به دست آورده‌اند مبلغ ناچیزی می‌گیرند، اگرچه مطمئناً از سوی اینتر میامی بندهای پاداش زیادی در قراردادشان گنجانده شده است تا بتوانند درآمد بیشتری کسب کنبد.

لوسیانو آکوستا، بازیکن برتر لیگ MLS در فصلی که گذشت، تنها دستمزد پایه دو میلیون دلاری را دریافت می‌کند.

دستمزد بهترین بازیکنان می‌تواند برابر با یک بازیکن متوسط ​​در اروپا باشد، اما نگاه کردن به انتهای جدول شگفت‌انگیز است. دستمزد پایه 67300 دلار در سال (61700 یورو) تعیین شده است که بازیکنانی چون اوبد وارگاس یا سرژ انگوما این مبلغ را دریافت می‌کنند. برای مقایسه، حداقل دستمزد در فوتبال اسپانیا از 109,000 دلار (99,161 یورو در سال) شروع می‌شود یا 304,556 دلار در سال (279,192 یورو در سال) در لیگ برتر انگلیس.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ورزش سه

نوشته های مشابه