توپ و تور

شانزدهمین قهرمانی کره جنوبی ثبت شد/ اعلام رده بندی نهایی تیم‌ها



به گزارش خبرنگار مهر، هفدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی دختران جوان آسیا از ۹ الی ۱۸ تیرماه به میزبانی کشور هنگ کنگ برگزار شد. در این رقابت‌ها تیم در دو گروه در مرحله مقدماتی مسابقه دادند که در نهایت چهار تیم کره جنوبی، چین، ژاپن و چین تایپه به مرحله نیمه نهایی رسیده و صعود خود را به طور مستقیم به رقابت‌های قهرمانی جهان در مقدونیه شمالی قطعی کردند.

این رقابت‌ها در حالی پایان یافت که با ایستادن سه تیم مقتدر کره جنوبی، چین و ژاپن در رده‌های اول تا سوم شاهد بازگشت مدعیان آسیا پس از یک دوره غیبت در مسابقات قهرمانی آسیا بودیم.

امروز یکشنبه دو دیدار فینال و رده بندی این مسابقات در حالی برگزار شد که کره‌جنوبی یک بار دیگر عنوان قهرمانی قاره کهن را در این رده سنی از آن خود کرد و با شکست چین در فینال، مدال طلای هفدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی آسیا را به گردن آویخت. این شانزدهمین مدال طلای کشور کره جنوبی در مسابقات هندبال دختران جوان آسیاست.

چین نیز که در ادوار گذشته حاضر بوده صاحب هفتمین مدال نقره شد. چینی‌ها در کارنامه حضورشان در این رقابت‌ها شش مدال برنز هم ثبت کرده‌اند.

در فینال این مسابقات که ساعتی پیش برگزار شد کره‌جنوبی توانست چین را با نتیجه مقتدرانه ۱۵-۳۴ شکست دهد. در بازی رده‌بندی نیز ژاپن با نتیجه ۲۳-۴۳ چین تایپه را از پیش رو برداشت و بر سکوی سومی این دوره از مسابقات ایستاد. تیم ژاپن هم در حالی در جایگاه سوم این رویداد ایستاد که در کارنامه خود ۵ نقره و ۵ برنز دارد و با کسب این عنوان سومی شش بار در رده سوم آسیا قرار گرفته است.

چهار تیم از شرق آسیا در حالی رتبه‌های اول تا چهارم را کسب کردند که در دوره قبل این بازی‌ها غایب بوده و در غیبت این تیم‌های مقتدر تیم هند قهرمان، ایران نایب قهرمان و قزاقستان سوم شده بود.

روز گذشته نیز تیم هندبال جوانان دختر ایران در آخرین بازی خود در هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی جوانان دختر به مصاف تیم قزاقستان رفت و در پایان توانست این تیم را با نتیجه ۲۴-۲۷ شکست دهد تا برای دومین دوره متوالی سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کند.

رده‌بندی کامل ۱۰ تیم شرکت‌کننده در هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی جوانان دختر به این ترتیب است:

۱- کره‌جنوبی
۲- چین
۳- ژاپن
۴- چین تایپه
۵- ایران
۶- قزاقستان
۷- ازبکستان
۸- هنگ کنگ
۹- هند
۱۰- کویت

هفدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان دختر آسیا از ۹ تیر به میزبانی هنگ‌کنگ آغاز شد و امروز یکشنبه ۱۸ تیرماه با معرفی قهرمان به کار خود پایان داد. پنج تیم کره‌جنوبی، چین، ژاپن، چین تایپه و ایران جواز حضور در مسابقات قهرمانی دختران جهان که تابستان سال آینده در مقدونیه شمالی برگزار می‌شود را کسب کردند.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه