دسته‌بندی نشده

دانستنی‌های دریایی؛ از ماهی رفنگر تا بارداری اسب دریایی نر


به گزارش ایسنا دنیای دریاها و اقیانوس‌ها دنیای زیبا و جذابی است و آبزیان ویژگی‌های منحصربفردی دارند که بر اساس اعلام سازمان محیط زیست ایران به برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

– زمانی که فرشته ماهی (Angelfish) جفت خود را انتخاب می‌کند، بدین معناست که او شریک خود را برای یک عمر انتخاب کرده است و اگر یکی از جفت‌ها بمیرد، جفت وی تا آخر خود هرگز با دیگری جفت‌گیری نمی‌کند.

دانستنی‌های دریایی؛ از ماهی رفنگر تا بارداری اسب دریایی نر
فرشته ماهی

– دستگاه گوارش خیار دریایی محیط اقیانوس را تمیز می‌کند، بدین ترتیب که این موجود دریایی آن چیزی را که به شن‌های موجود در کف اقیانوس چسبیده است را می‌بلعد و پس از آن که غذای خود را از دانه های شن جدا کرد آن شن را به صورت پاکیزه و تمیز از بدن خود خارج می‌کند.

– گونه نر اختاپوس (octopus) وقتی با اختاپوس ماده جفت گیری میکند، حافظه خود را از دست می‌دهد و لذا در طول زندگی خود بدون به یاد داشتن خاطرات گذشته‌اش در دریا شنا میکند.

– اسب‌های دریایی (Seahorses) تنها موجودات روی زمین هستند که از مادر زاده نمی‌شوند بلکه اسب‌های نر دریایی باردار می‌شوند و فرزندان خود را به دنیا می‌آورند.

دانستنی‌های دریایی؛ از ماهی رفنگر تا بارداری اسب دریایی نر
لاکپشت دریایی

– لاکپشت دریایی بین ۴ تا ۷ ساعت می‌خوابند و در مدت ییداری خود را به سطح آب می‌رسانند و با تنفس اکسیژن لازم را کسب می‌کنند و دوباره به بستر دریا بازمی‌گردند و خواب خود را ادامه دهد. برخی انواع لاک پشتها تنها به مدت ۳۰ دقیقه می توانند در زیر آب بمانند.

– شاه میگوها (Lobster ): از طریق نازلهای ادراری (urine nozzles) که در زیر چشم‌هایشان قرار دارد ادرار می‌کنند. این آبزیان روی یکدیگر ادرار می‌کنند. این کار وسیله‌ای است که به آن‌ها امکان می‌دهد با هم در ارتباط باشند. ادرار کردن روی لابستر دیگر یک پیام ویژه برای آگاه سازی نسبت به اهمیت هشدار در قید حیات بودن به شمار می‌رود.

انتهای پیام

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه