بازار

خرید و یا ساخت سوله چه مزایایی دارد؟ سوله دست دوم چیست؟

سوله ها ، سازه های فلزی هستند که در میان آنها هیچ ستونی وجود ندارد و معمولا دارای دهانه های بزرگی هستند که برای ورود و خروج کالا در نظر گرفته شده است.

گرچه چند سالی است که از سوله بیشتر در ساختمان های صنعتی ، کارخانه ها ، پارکینگ ها ، سالن های ورزشی ، انبار ها و … استفاده می شود. در مجموع سوله ها برای فضاهای صنعتی بسیار انتخاب مناسبی هستند.
در ادامه با جزئیات به موضوع سوله ، سوله دست دوم و مزایای آن ها خواهیم پرداخت.
[2] 

سوله چیست؟

سوله یک سازه فلزی با سقف شیب دار است که پس از محاسبات فنی توسط مهندسین و متخصصین ساخت سوله ، طراحی و ساخته می شود. از سوله ها برای کارخانجات ، انبار محصولات ، تعمیرگاه ها ، سالن ها ورزشی و هر کسب و کاری که نیاز به فضایی با دهانه بزرگ و وسیع دارند استفاده می شود.

طراحی سوله چطور انجام می شود؟

اولین و مهم ترین مسئله در ساخت سوله ، طراحی آن می باشد. برای این کار ابتدا باید در رابطه با نوع سوله ای که مد نظر دارید ، ابعاد آن ، مکان آن و هدفی که از ساختن آن سوله دارید با طراح سوله مشورت کنید.
سپس طراح سوله طبق ابعاد ، نوع خاک و زمین محل ساخت سوله و در نظرگرفتن نیروهایی مانند زلزله ، باد ، برف و … سوله شما را طراحی خواهد کرد.

انواع سوله ها

  • سوله های خرپایی یا سوله سبک
  • سوله سنگین یا تیرورقی
  • سوله UBM
  • سوله دست دوم

سوله سبک خرپایی

سوله های خرپایی از جنس فلز و با سقف های متنوعی مانند شیب دار ، قوسی و … ساخته می شوند. امکان استفاده از طرح های متنوع و منحصر به فرد در این سوله ها ، یکی از مزایای مهم آن است.

سوله سنگین یا تیرورقی

این سوله ها قدیمی ترین نوع سوله هستند که در کشور های خارجی استفاده از این نوع سوله به شدت کاهش پیدا کرده است اما در ایران همچنان متقاضی دارد.

سوله UBM

در این نوع سوله ها ، از ورق های گالوانیزه استفاده می شود. این ورق ها به محل ساخت سوله برده می شوند و همان جا توسط دستگاه ، فرم میگیرند.

سوله دست دوم

این سوله ها جز پر طرفدار ترین سوله هستند که در ادامه بیشتر در مورد این سوله صحبت خواهیم کرد.

سوله دست دوم چه سوله ای است؟

سوله دست دوم به سوله هایی گفته می شود که مالکان آن ها تصمیم به فروش سوله خود می گیرند. اما برای خریداری این نوع سوله باید بسیار دقت کرد که در ساخت آن از ورق های بسیار بی کیفیت استفاده نشده باشد.
برای اینکه با خیال راحت اطمینان کنید میتوانید از کارشناسان شرکت سازه فضاکار نقشان مشاوره بگیرید.

خریداری سوله دست دوم باعث پایین آمدن هزینه کارفرما در تهیه فضا برای کسب و کار می شود و تنها لازم است پس از خریداری به محل جدید انتقال یافته و نصب شود. توجه کنید که اگر سوله های کارکرده یا دست دوم ، کیفیت پایینی نداشته باشند می توانند همانند سوله نوساز کارایی داشته باشند.

سوله نو و سوله دست دوم چه تفاوتی با هم دارند؟

تفاوت این سوله ها در شکل ظاهری مشخص و واضح نیست. اما در سوله دست دوم امکان تغییر متریال و وزن مصالح وجود ندارد و سازه کاملا آماده است اما در سوله های نوساز ، بصورت گام به گام امکان تعیین نوع مصالح وجود دارد. بنابراین امکان ایجاد تغییرات در سوله دست دوم کم تر از سوله های نو می باشد.

کیفیت مصالح و سازه های به کاررفته در هر دو سوله یکسان هستند یعنی لوله ها و ورقه های به کار رفته در سوله دست دوم همانند سوله نو می باشد اما با این تفاوت که سوله دست دوم مدتی استفاده شده است.

مهم ترین عامل در قیمت سوله دست دوم چیست؟

مهم ترین عامل در قیمت گذاری ، وزن است. سوله های دست دوم معمولاً سوله سنگین هستند. چون سوله بر اساس وزن خرید و فروش می شود ، هر چقدر وزن آن بالا باشد اصطلاحاً سوله سنگین تر باشد ، گران تر است. استعلام قیمت سوله

استفاده از سوله دست دوم چه مزایایی دارد؟

  • هنگامی که قصد ایجاد فضایی برای کسب و کار خود دارید ، سوله دست دوم از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر می باشد.
  • سوله های دست دوم با آهن ساخته شده اند و از مقاومت بسیار خوبی برخوردار هستند که این سوله ها در مقابله با سوله های نو هنگام فروش از وضعیت بهتری برخوردارند.
  • نگهداری از سوله های دست دوم قیمت مناسب و هزینه مقرون بصرفه ای دارد.
  • مقاومت این سوله در برابر عوامل مخربی مانند زلزله ، برف ، باد و … زیاد است.
  • این سوله ها قابلیت جابجایی ، حمل و نصب مجدد را دارند و در نتیجه استفاده از آن موجب صرفه جویی در زمان می شود.

قبل از خرید سوله دست دوم باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • با کمک یک شخص کارشناس ، کیفیت سوله را در نظر بگیرید. توجه کنید که قطعات سازه پوسیدگی نداشته باشند.
  • توجه کنید که پیچ و مهره های سازه زنگ زدگی شدید نداشته باشند چون دارای استحکام کمتری هستند.
  • هنگام خرید سوله دست دوم باید محل اجرای آن را هم در نظر داشت. میزان بارش برف و باران،وزش باد و زلزله باید بررسی شود.
  • مطمئن شوید که فروشنده کلیه قطعات یک سوله دست دوم را به شما تحویل دهد.

نتیجه گیری

خرید سوله های دست دوم برای کسانی که به دنبال هزینه کمتر هستند و یا قرار است پس از چندسال جابجا شوند و فضایی را موقتا برای استفاده نیاز دارند بسیار مناسب است. ساخت سوله ارزان

اما توجه کنید که هر سوله ای از هر کسی خریداری نکنید و حتما از کارشناسی کاربلد مشاوره بگیرید  و نکاتی که در بالا ذکر شد را حتما در نظر بگیرید.

برای خرید سوله دست دوم ارزان چطور اقدام کنیم؟

برای خریداری این سوله ها ، ساده ترین راه ارتباط با شرکت سازه فضاکار نقشان می باشد که سال هاست در این زمینه فعالیت می کنند.شما می توانید جهت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع سوله و سوله های دست دوم با شماره دفتر تهران 02191014203 و یا دفتر شهرستان 01135330830 با مشاورین و مهندسین مجرب شرکت نقشان در ارتباط باشید.


نوشته های مشابه