آخرین اخباراخبار ورزشی > فوتبال جهان

خداحافظی غیرمنتظره؛ وداع زودهنگام با آقای پاک فوتبال



خداحافظی غیرمنتظره؛ وداع زودهنگام با آقای پاک فوتبال

به گزارش همشهری‌آنلاین، سسگ فابرگاس نخستین برد خود را به‌عنوان سرمربی در سری‌آ تجربه کرد؛ آن‌هم مقابل یک مربی کارکشته و موفق به نام گاسپرینی که همین چند ‌ماه پیش توانسته بود آتالانتا را قهرمان لیگ اروپا کند. اما این برد تیم تازه‌وارد کومو زیر سایه خبر خداحافظی زودهنگام رافائل واران گم شد.

واران که در این تابستان با انتقالی آزاد از منچستریونایتد به تیم ایتالیایی منتقل شده بود، در برابر فشار مصدومیت‌ها تاب نیاورد و در ۳۱سالگی تصمیم به خداحافظی گرفت. او در همان نخستین بازی در کوپا ایتالیا مصدوم شده بود. مدافع فرانسوی ۹۳بار پیراهن تیم ملی را بر تن کرده و با این تیم قهرمان جام‌جهانی۲۰۱۸ شده بود. فتح ۳لالیگا و ۴لیگ قهرمانان به همراه رئال‌مادرید از دیگر افتخارات او بود. رافا را زیدان کشف کرد و خودش زمانی که هنوز سرمربی رئال‌مادرید نشده بود، شخصا به خانه او زنگ زده بود.

واران جوان که آن زمان عضو تیم لانس فرانسه بود، حتی روی آن را نداشت که تلفنی با زیزو حرف بزند. او در بدو ورود به رئال خیلی زود مورد توجه قرار گرفت. بازی در خط دفاعی تیم آن دوران که تا پیش از آن قلمرو سرخیو راموس و پپه، ۲تن از خشن‌ترین مدافعان تاریخ بود، وجهه رئال را تا حدودی بهبود بخشید. واران به‌قدری خوب بازی کرد که به او لقب «آقای پاک» را دادند، چون برخلاف راموس و پپه بدون خطا هم می‌توانست از مهاجمان حریف توپ بگیرد. او در ۲ال‌کلاسیکوی پیاپی در فصل ۱۳-۲۰۱۲ دروازه بارسلونا را باز کرد.

فلورنتینو پرس درست مثل فروش کاسمیرو به منچستر یا آزادسازی سرخیو راموس، هوشمندانه تصمیم گرفت و این مدافع را سال۲۰۲۱ با رقم ۵۰میلیون یورو به منچستریونایتد فروخت؛ چراکه خیلی زود دوران اوج واران به پایان رسید و اکتبر سال۲۰۲۲ مصدوم شد. با این‌حال فصل پیش او در جمع مدافعان مصدوم منچستریونایتد، کمتر از دیگران بازی‌ها را از دست داد و بیش از سایرین بازی کرد؛ هرچند فوتبالی که ارائه می‌کرد در حد بازیکنان بالای ۴۰سال و بازنشسته بود.

واران در دوران حرفه‌ای‌اش ۵۷۳بازی انجام داد و در آن بازی‌ها ۲۶گل و ۸‌پاس‌گل ثبت کرد و در این مدت ۳قهرمانی لالیگا، ۳سوپرجام اسپانیا، یک کوپا دل‌ری، ۴قهرمانی لیگ قهرمانان، ۲سوپر جام اروپا و ۴جام باشگاه‌های جهان با رئال مادرید به‌دست آورد. با منچستریونایتد هم به یک‌جام حذفی انگلیس و به یک جام خیریه رسید و با تیم ملی فرانسه هم به یک قهرمانی لیگ ملت‌های اروپا و یک جام‌جهانی رسید و در مجموع ۲۱جام به‌دست آورد.

تیم‌های بزرگسالی که واران برای آنها بازی کرد: لانس فرانسه (۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱)، رئال‌مادرید(۲۰۱۱ تا ۲۰۲۱)، منچستریونایتد( ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴) و کومو ایتالیا یک بازی.

او فصل گذشته ۷۲روز به‌دلیل آسیب‌دیدگی در اختیار اریک تن‌هاخ نبود و ۱۴بازی منچستریونایتد را از دست داد.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع همشهری آنلاین

نوشته های مشابه