آخرین اخباراخبار ورزشی > فوتبال ايران

حساسیت این بازی کمتر از دربی استقلال و پرسپولیس نیست!



حساسیت این بازی کمتر از دربی استقلال و پرسپولیس نیست!

به گزارش همشهری‌آنلاین، در شرایطی که عمده نگاه‌ها در هفته ششم لیگ برتر به نبرد استقلال و پرسپولیس دوخته شده بود، فردا مسابقه دیگری در اصفهان برگزار خواهد شد که ارزش جدولی آن کمتر از شهرآورد پایتخت نیست. بر این اساس، سپاهان و تراکتور در حالی در ورزشگاه فولادشهر به مصاف هم خواهند رفت که با اعلام فدراسیون فوتبال، تنها ۲۰درصد از صندلی‌های ورزشگاه امکان پر شدن دارد و ۸۰درصد دیگر به خاطر حضور غیرقانونی آن هوادار هتاک در دیدار با ملوان، باید خالی بماند. سپاهان و تراکتور جزو ۴تیمی هستند که روی کاغذ مدعی کسب عنوان قهرمانی به شمار می‌روند. این دو تیم هزینه‌های فراوانی کرده‌اند و به همین نسبت هم توقعات زیادی از آنها وجود دارد. فشار اصلی اما روی سرمربی‌هاست.

روی نیمکت تراکتور، دراگان اسکوچیچ نشسته؛ مردی که بعد از دوران موفق حضورش در تیم ملی و تحمل آن بی‌مهری عجیب از سوی فدراسیون مهدی تاج، دوباره به فوتبال کشورمان بازگشته است. اسکوچیچ البته در این حد فاصل یک تجربه ناموفق در تیم ملی جوانان کرواسی داشت که خوراک طعنه و کنایه‌های بی‌پایان را برای منتقدانش فراهم کرد. با این حال تجارب او در فوتبال ایران اغلب موفقیت‌آمیز بوده‌اند و به همین دلیل هم تراکتور با دستمزدی بالا (حداقل بالاتر از پیشنهاد پذیرفته نشده پرسپولیس) این مربی را جذب کرد. بنا به اذعان بیشتر کارشناسان، تراکتور امسال نسبت به گذشته تیم متعادل‌تری هم در اختیار دارد و ابزارش برای قهرمانی فراهم‌تر است. اگر اسکو موفق به کسب اولین قهرمانی تاریخ باشگاه در لیگ شود، بار دیگر شایستگی‌هایش را نشان داده و عاملان اخراج عجیبش از تیم ملی بیش از پیش تحت فشار قرار خواهند گرفت. از آن سو هم اگر او این فرصت خوب برای کسب نتایج مطلوب را از دست بدهد، باد را به پرچم کسانی خواهد انداخت که عقیده دارند دراگان مرد کار در تیم‌های بزرگ نیست.

روی نیمکت سپاهان هم ژوزه مورایس نشسته؛ مردی که شاید بشود گفت بعد از ۳سال، حالا دیگر چوب خطش پر شده و فرصت چندانی برای لغزش ندارد. عملکرد کمی و کیفی مورایس در اصفهان پرفراز و نشیب بوده. او هیچ‌وقت به استمرار لازم برای موفقیت تیمش و نیز تحسین شدن خودش نرسیده و هر چند وقت یک بار منتقدان را ناامید کرده است. مردی که در مقطعی حتی گزینه هدایت تیم ملی هم به شمار می‌آمد، در خود سپاهان هم وضع باثباتی ندارد و از جمله بعد از یک شروع خوب در لیگ بیست‌وچهارم، بار دیگر به خاطر شکست شوکه‌کننده مقابل الوحدات اردن و نیز توقف مقابل ذوب‌آهن، تحت فشار قرار گرفته است. بنابراین دیدارهایی از جنس بازی با تراکتور برای او هم مهم هستند؛ برای اینکه در مسیر قهرمانی حرکت کند، برای این که نشان بدهد ارزش این همه هزینه و صبوری را داشته است.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع همشهری آنلاین

نوشته های مشابه