ورزشی > سایر ورزش‌ها

حذف ۶ وزنه‌بردار ایران از قهرمانی جوانان جهان بخاطر آزمایش دوپینگ



حذف ۶ وزنه‌بردار ایران از قهرمانی جوانان جهان بخاطر آزمایش دوپینگ

به گزارش ایسنا، طبق آخرین دستورالعمل ITA، تمامی وزنه‌بردارانی که قصد شرکت در مسابقات قاره‌ای یا جهانی را دارند باید در بازه نزدیک به مسابقات ۲ بار تست دوپینگ بدهند مشروط بر آنکه فاصله این دو آزمایش کمتر از ۱۴ روز نباشد. اما در مورد ۶ وزنه‌بردار تیم جوانان ایران به نام‌های محراب دواسری، امیرحسین قربانی، ایلیا صالحی پور، امیر حسین سپه، آریا پایدار و حمیدرضا محمدی تنها، این بازه زمانی به درستی رعایت نشد که کادر فنی باید علت این اتفاق را پاسخ بدهد.

در واقع هر ۱۰ ملی‌پوش جوانان ایران در ماه های گذشته هر کدام دو بار آزمایش دوپینگ دادند اما در مورد ۶ وزنه‌بردار حذف شده، بازه‌ زمانی آزمایش‌ها به جای ۱۴ روز ۱۲ روز بود که ۴۸ ساعت کمتر از حداقل زمان تعیین شده از سوی ITA محسوب می‌شود.

در این بین  فدراسیون وزنه‌برداری ایران که به شدت به تصمیم ITA معترض است به محض اطلاع از این تصمیم از طریق برقراری ارتباط با رییس فدراسیون جهانی و دیگر مسئولان رده بالای IWF تلاش گسترده ای برای ممانعت از این تصمیم انجام داد که تا این لحظه نتیجه بخش نبوده است.

علاوه بر ۶ وزنه‌بردار تیم جوانان ایران, ۴ وزنه‌بردار از مراکش، ۳ وزنه‌بردار از چین تایپه، ۲ وزنه‌بردار از کامرون و ۲ وزنه‌بردار از کنگو از استارت لیست مسابقات خارج شدند.

در استارت لیست جدید مسابقات جهانی جوانان، ایران در بخش مردان ۴ نماینده به نام‌های علیرضا عباسپور در دسته ۸۹ کیلوگرم، محمد اسفندیاری در دسته ۱۰۲ کیلوگرم، حسن عمادی در دسته ۱۰۹ کیلوگرم و امیر رضا آقایی در دسته فوق سنگین دارد و در بخش دختران هم سیده غزل حسینی، فاطمه کشاورز ، ریحانه کریمی، سیده هانیه شریفی و کیژان مقصودی روی تخته می‌روند.

سید های پانزوان:  از طریق فدراسیون، پیگیر حل مشکل پیش آمده هستیم

هادی پانزوان مربی تیم ملی جوانان گفت: طبق قوانین جدید ITA که ما باید ۲ بار از ملی‌پوشان اعزامی به مسابقات تست دوپینگ بگیریم، ما هم این کار را انجام دادیم اما متاسفانه آژانس بین‌المللی کنترل دوپینگ این موضوع را از ما نپذیرفت و معتقد است فاصله آزمایش‌های گرفته شده برای ۶ نفر از اعضای تیم ما ۱۲ روز بوده که ظاهراً کمتر از بازه زمانی تعیین شده است. این درحالی است که پیش از این تا جایی که من اطلاع دارم اشاره ای به بازه زمانی ۱۴ روزه نشده بود.ب ه هر شکل ما همچنان از طریق فدراسیون وزنه‌برداری پیگیر ماجرا هستیم تا ان شاءالله مشکل پیش آمده برای ۶ وزنه‌بردار تیم ملی که اکثرا هم از شانس های کسب مدال هستند برطرف شود. 

انتهای پیام 

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه