ورزشی > سایر ورزش‌ها

جوانان و شانس مدال‌ها در اولویت اعزام به مسابقات قهرمانی پیست آسیا



جوانان و شانس مدال‌ها در اولویت اعزام به مسابقات قهرمانی پیست آسیا

رسول اسدی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد وضعیت دوچرخه‌سواری پیست و تعداد نفراتی که قرار است به قهرمانی آسیا اعزام شوند، بیان کرد: اولویت در مسابقات پیست با جوانان است و ما روی رده سنی جوانان تمرکز داریم. در رده بزرگسالان هم کسانی که شانس مدال دارند، اعزام می‌شوند. ما در بخش سرعت فاصله داریم اما در نیمه استقامت می‌توانیم حرفی داشته باشیم. بخش سرعت بحث صدم ثانیه مطرح است و کشورهایی که پیست چوبی ندارند نمی‌توانند در بخش سرعت حرفی برای گفتن داشته باشند. تمرینات باید در پیست ۲۵۰ متری چوبی سرپوشیده باشد اما نمی‌توانیم پیست چوبی در اختیار مربی قرار دهیم.

اسدی در پاسخ به این پرسش که با این شرایط یعنی بخش سرعت تعطیل می‌شود؟ گفت: تا وقتی پیست چوبی نباشد نتیجه حاصل نمی شود. در گذشته هم کشورهای دیگر هم پیست چوبی نداشتند و نتیجه  می گرفتیم اما الان کشورها پیست چوبی دارند و چند کشور هم خیلی با ما فاصله دارند.

 او ادامه داد: ما اردوها را برگزار می کنیم. تنها کاری که می توان کرد اردوها را در کشورهایی که پیست چوبی سرپوشیده دارند، برگزار کنیم. تعطیل نمی کنیم اما منطقی این است باید روی رشته‌هایی که شانس مدال داریم، تمرکز کنیم.

اسدی در پاسخ به این پرسش که در مسابقات قهرمانی آسیا در بخش سرعت نماینده نخواهیم داشت؟ گفت: شاید یک نفر جوانان. نظر مربی را باید جویا شویم.

رییس فدراسیون در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه که با این شرایط فکر نمی‌کند بخشی از ورزشکاران خود را به مرور از دست می‌دهد؟ تصریح کرد: نسبت به زیر ساخت و شرایط بهترین تصمیم را می‌گیریم. هیچ فدراسیونی نیست که همه رشته‌ها را  با هم جلو ببرد. دوچرخه‌سواری رشته‌های متعددی دارد اما هر کشوری نسبت به شرایط و آمایش سرزمینی خود روی برخی رشته‌ها تمرکز بیشتری دارد. البته بقیه رشته‌ها را تعطیل نمی‌کنند و ما هم این کار را نمی‌کنیم.

او در مورد راه اندازی مرکز سنجش فدراسیون برای شناسایی استعدادها گفت: مرکز سنجش تقریبا آماده است و چند وسیله دیگر نیاز دارد. بدهی‌های فدراسیون را پرداخت کردیم و خیلی مسائل را پشت سر گذاشتیم و دیگر فدراسیون آماده رشد است. در این مدت هم بیکار نبودیم و کارمان را در بخش نوجوانان و جوانان انجام دادیم اما شتاب کار دیگر بیشتر می‌شود.  مسابقات منطقه‌ای برای نوجوانان برگزار کردیم و منتخبین به اردو دعوت می‌شوند. در مورد ساختمان فدراسیون نیز  مباحث حقوقی تمام شود، ساختن آن را شروع می‌کنیم.

انتهای پیام

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه