توپ و تور

جلسه کمیته فنی «فرمالیته» است/ کم‌کاری ما بود که ژاپن پیشی گرفت



بهنام محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره تشکیل کمیته فنی بعد از عملکرد ضعیف تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها گفت: تشکیل جلسه کمیته فنی بعد از هر تورنمنت با هر نتیجه‌ای که تیم ملی به دست می‌آورد یکی از وظایف اصلی فدراسیون است. نقاط قوت و ضعف تیم ملی در این جلسات به بحث گذاشته می‌شود و در نهایت خروجی این جلسه با نظرات کارشناسان باعث کمک به والیبال می‌شود. عملکرد تیم ملی در هر مسابقه باید آسیب شناسی شود و این کار درستی است اما اینکه چه کسانی در این جلسات حضور دارند از همه مهم‌تر است.

تیم بعد از لیگ ملت‌ها در بلاتکلیفی کامل است

وی با اشاره به بلاتکلیفی تیم ملی والیبال و پِیش‌رو بودن مسابقات قهرمانی آسیا گفت: برگزاری جلسه کمیته فنی حرکت رو به جلو بود اما به نظرم باید خیلی زودتر این جلسه تشکیل می‌شد. از طرفی تیم ملی هم در وضعیت کاملاً بلاتکلیفی است. آخرین مسابقه تیم ایران در لیگ ملت‌ها در تاریخ ۱۹ تیرماه برگزار شد و از آن زمان به الان تقریباً دو هفته می‌گذرد و هنوز اردوی تیم ملی برای مسابقات قهرمانی آسیا برگزار نشده است. مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی ارومیه امتیاز آن در رنکینگ حساب می‌شود بنابراین این مسابقات اهمیت زیادی دارد. با توجه به این موضوع آیا واجب بود تیم ملی دو هفته تعطیل باشد؟! برخی از بازیکنان مثل اسماعیل نژاد و وادی که در هفته دوم در ترکیب تیم نبودند بیشتر از ۲۰ روز است که در کنار تیم نیستند و این یک ایراد بزرگ محسوب می‌شود.

جلسات کمیته فنی معمولاً فرمالیته است

محمودی عنوان کرد: اصلی‌ترین رقیب ایران در مسابقات قهرمانی آسیا تیم ژاپن است که برای اولین بار در لیگ ملت‌ها روی سکو رفت. در رقابت پیش رو این تیم با ترکیب کامل به ایران خواهد آمد. همین موضوع کار را برای تیم ملی سخت خواهد کرد. من از خروجی این جلسات اطلاعی ندارم، اما معمولاً این جلسات نمایشی و فرمالیته است. فدراسیون در سنوات گذشته هم جلسه کمیته فنی را تشکیل داده اما در نهایت یکی دو نفر تصمیم‌گیرنده نهایی بودند که در خیلی مواقع هم کارشناسی نبوده است. ولی به طور حتم باید کادر فنی تیم ملی تقویت شود و امیدوارم تصمیمات درستی بگیرند.

کم کاری ما بود که ژاپن از والیبال ایران پیشی گرفت

محمودی اظهار داشت: چند وقت پیش از داورزنی یک مصاحبه دیدم که گفته بود، اگر در هر تورنمنتی تیم ایران در جایگاه دوم هم قرار بگیرد، شکست محسوب می‌شود. این حرف کاملاً درست است، چون والیبال ما فراتر از آسیاست. اگر ژاپن از ایران پیشی گرفت به خاطر کم کاری ما بود. ظرفیت والیبال ایران سه برابر ژاپن است، تیم ما هم به لحاظ فیزیک بازیکنان و هم سطح فنی یک سر و گردن بالاتر از ژاپن است، ولی اگر الان به اینجا رسیدیم که ژاپن در لیگ ملت‌ها روی سکو می‌رود و والیبال ایران را تهدید می‌کند به این خاطر است که ما کم کاری کردیم.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه