سایر ورزش ها

جدا کردن روئینگ یک اتفاق مثبت است/ نیاز به زیرساخت مناسب داریم



جدا کردن روئینگ یک اتفاق مثبت است/ نیاز به زیرساخت مناسب داریم

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی در پایان مجمع سالیانه این فدراسیون در جمع خبرنگاران درباره مسئله جدایی رشته روئینگ از رشته‌های زیرمجموعه‌های فدراسیون قایقرانی گفت: رشته روئینگ برای من پُرمدال نبود؛ بلکه متعلق به فدراسیونی بوده که نیاز به تفکیک شدن داشت. وقتی دبیر فدراسیون بودم، قرار بر این بود چنین کاری انجام شود که این اتفاق نیفتاد.

وی با اشاره به موافقت احمد دنیامالی با این تصمیم بیان کرد: کار به زمانی موکول شد که وزیر ورزش، ریاست فدراسیون قایقرانی را بر عهده داشت و به دنبال جداسازی بود.

وی تصریح کرد: جداسازی یک اتفاق مناسب است؛ چون تمرکز رئیس فدراسیون و پرسنل روی موفقیت خواهد بود. نمی‌گویم این رشته لطمه می‌خورد، اما تفکیک نیاز به زیرساخت دارد.

رئیس فدراسیون قایقرانی ادامه داد: محل تمرین و سیستم کانوئینگ، بادبانی و روئینگ باید از هم جدا شود تا تمرکز همه روی موفقیت باشد. اگر این اتفاق بیفتد، مدال‌های بیشتری از این رشته ها خواهید دید.

سهرابیان با بیان اینکه جلسه‌ای در راستا با وزیر ورزش و جوانان برگزار کرده، گفت: قرار بر این شد فضای مجزایی در نظر گرفته شود تا تمرین قایقرانان با هماهنگی وزیر نیرو، به پشت سد منتقل شود تا پیست استانداردی که تاکنون نداشتیم، طراحی شود. اگر این کار با پشتکار صورت بگیرد، نوید می‌دهد که برای کسب عناوین مختلف در مسابقات بین‌المللی رقابت خواهیم داشت.

وی در مورد درخواست افشین فرزام برای استعفا از سمت سرمربیگری تیم ملی روئینگ ایران عنوان کرد: او در زمانی که دانشجوی کارشناسی ارشد بود، چنین درخواستی را مطرح کرد که با آن موافقت نکردم. من استاد مشاور فرزام در پروژه کارشناسی ارشد بودم و او حالا خودش را برای مقطع دکترا آماده می‌کند.

رئیس فدراسیون قایقرانی با بیان اینکه همچنان با جدایی فرزام مخالف است، بیان کرد: اگر روئینگ از فدراسیون قایقرانی جدا شود یا خیر، تلاش می‌کنیم ورزشکاران و مربیان بتوانند تحصیلات خود را دنبال کنند و علمی‌تر به کار خود بنگرند. فرزام با عشق به روئینگ، به کار خود ادامه می‌دهد و باعث افتخار ما در میادین مختلف خواهد بود.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه